סגן השר עם יוני והוריו
סגן השר עם יוני והוריוצילום: לשכת סגן שר הביטחון

יוני זרקה (34) עלה מצרפת לפני כשנתיים כדי להתגייס לשירות קרבי בצה"ל. לאחר שמאמציו לא צלחו הוא פנה לסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ולעו"ד אייל פלטק שיחד סייעו לו להתגייס לפני מספר חודשים.

במהלך מאבקו להתגייס שבת זרקה במשך חודשיים מול הבקו"ם ומול הקריה, לאחר שקיבל הבטחה מהבקו"ם שבקרוב ישלח לו זימון למיונים - אך הדבר לא קרה.

אתמול נערך טקס ההשבעה של יוני למג"ב והיום (רביעי) הוא הגיע ללשכת סגן שר הביטחון אלי בן דהן בקריה, יחד עם הוריו יעל וז'רר זרקה, כדי להודות לסגן השר על פעילותו.

במהלך המפגש אמר יוני, "אני מתכוון לשרת בקבע במג"ב. החיילים והמפקדים שלי מתייחסים אליי יפה ואני מרגיש שהשתלבתי בצבא, בשבילי זה ניצחון גדול. לפני כחודש היה לי יום הולדת והמחלקה כולה ערכה לי מסיבת הפתעה, זה ריגש אותי עד דמעות. להגיע לקריה על מדים זה בהחלט ניצחון עבורי, הצלחתי".

סגן שר הביטחון אמר ליוני: "אנחנו גאים בך! אתה מג"בניק לכל דבר. אתה דוגמא ומופת לחברה הישראלי, לנחישות, להתמדה, לציונות. אני מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך. שתשמור על עם ישראל ועל עצמך".

סגן השר פנה אל יעל ואל ז'רר ואמר להם, "מתי גם אתם עולים לארץ? הבן שלכם עלה לארץ במיוחד כדי להגן על עם ישראל ואני בטוח שאתם גאים בו מאוד".

עו"ד פילטר הוסיף, "יוני זרקה, חייל בודד ועולה חדש מצרפת, לימד את כולנו שיעור בציונות, ערכים, דוגמא אישית ומוטיבציה, כאשר נאבק ארוכות להתגייס לצה"ל ליחידה לוחמת בגיל 34. לאחר מאבק עיקש של מספר חודשים בבירוקרטיה צבאית ובאטימות, ובעזרתו של סגן שר הביטחון אשר ליווה את יוני במאבקו, התגייס יוני לצה"ל ובימים אלו מסיים יוני את שלב הטירונות ומצוות ליחידה מסווגת של משמר הגבול. תודה ליוני ותודה לסגן שר הבטחון בן דהן".