בשליחות סובייטית? עבאס
בשליחות סובייטית? עבאסצילום: STR פלאש 90

בימים אלה יוצא לאור ספרם של ד"ר אדי כהן ופייר לביא המגולל את הכחשת השואה המושתקת של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, אבו מאזן.

את דבריו פותח ד"ר כהן באיזכור העובדה שהתבררה באחרונה ולפיה אבו מאזן שירת בשורות הקג"ב הסובייטי. לטעמו בהחלט ייתכן שזו הסיבה העומדת מאחורי הדוקטורט נטול הסימוכין שלו, דוקטורט שכל כולו הכפשת העם היהודי והתנועה הציונית.

בשיחה עמו מספר ד"ר כהן על התעלמות גורפת ממאמרים ומחקרים שביצע בתחום זה, מאמרים שהפכו כעת לספרו זה היוצא בניגוד להמלצותיהם של בכירים באקדמיה ויחד עם התעלמות גורפת של כלי התקשורת הישראליים. "הספר הזה היה צריך לצאת לפני 10-12 שנים עם היבחרו של עבאס להנהגת הרש"פ, אבל התעלמו ממנו, החל מיד ושם שלא מוציא מסמך כלשהו על כך. הכחשת השואה של אבו מאזן ופועלו של חאג' אמין אל חוסייני הם שני העניינים המושתקים ביותר בישראל".

מספרם של ד"ר כהן ולביא עולה כי הפלשתינים ובראשם מחמוד עבאס מקדמים אג'נדה לפיה השואה אינה אלא קונספירציה ציונית-נאצית שכל תכליתה היא הקמתה של מדינה לעם היהודי, ומאידך המסקנה המתבקשת היא שהפלשתינים הם קורבנות השואה ולא העם היהודי. "אבו מאזן טוען שהשואה ההיא קונספירציה יהודית נאצית, שיתוך הפעולה נועד להרוג יהודים כדי לקבל לגיטימציה להקמת מדינה".

בספרו, שיושק באמצע החודש במרכז מורשת בגין שבירושלים, עוסק ד"ר כהן גם בדוקטורט של אבו מאזן וגם בפעילותו של המופתי חאג' אמין אל חוסייני וחבירתו לנאצים.

"אבו מאזן קיבל דוקטורט על כך, אבל בעבודה שלו הוא לא השתמש בשום מסמך ארכיוני. כל אדם יודע שללא הסתמכות על מסמכים ארכיוניים העבודה לא תזכה לדוקטורט. העובדה הזו מסתדרת לי עם המידע על הקשר שלו עם הקג"ב. הרוסים צריכים לבטל את הדוקטורט".

חלק לא מבוטל מעבודתו של אבו מאזן מתייחס לעולה מפרשת קסטנר וההאשמות אודות הקשר שהיה לאיש עם בכירים במשטר הנאצי ופרשת עדותו לטובת קורט בכר. ד"ר כהן אומר כי אבו מאזן "לוקח את נושא הקאפואים ואומר שזו התנועה הציונית בכללותה. הוא לוקח חצאי אמיתיויות ועושה מהם הכללה. בודדים היו קאפואים וזה נכון, אבל הוא לוקח דבר אחד ועושה ממנו משהו אחר. הוא קובע שכל התנועה הציונית שיתפה פעולה ורואה את אייכמן כקרבן מלחמה שנחטף כדי להשתיק את המזימה. לטענתו שיתוף הפעולה בין הציונים לנאצים היה מאוד מתוחכם והתגלה רק לאחר שהרוויזיוניסטים ביקשו הטבות ותפקידים, ואיימו לחשוף את הפרטים הללו".

לדבריו עבודת הדוקטורט והספר שיצא לאור בעקבותיה מוכרים היטב ברחוב הפלשתיני, רבים מערביי יהודה ושומרון סיפרו לו שהספר נלמד במוסדות החינוך והוא מצוי גם באתר האינטרנט האישי של אבו מאזן עצמו לעיונו של הציבור כולו.

"אני לא מבין למה כולם מתעלמים. לא רוצים להכעיס את הראיס. הוא פוגע בזכר השואה ואנחנו נלחמים בהכחשת שואה באיראן ובאירופה, אבל למה אנחנו מוותרים לאבו מאזן ומאפשרים לו להמשיך בהכחשת השואה? רבים לא רצו שהספר הזה ייצא. לא קיבלתי תקציב או מענק כלשהו כדי להוציא אותו גם ממוסדות אקדמאיים שהיו אמורים לעסוק בנושא".

כהן מספר על טענות לפיהן אבו מאזן השתנה מאז כתיבת הדוקטורט ועמדתו השתנתה, אך הוא אינו מקבל את הטענות. "השתנה או לא השתנה... זה מה שהוא כתב. הוא עדיין מחזיק בספר הזה באתר שלו, שיפסיק למכור את הספר ברש"פ, שיתנצל בפני העם היהודי, שילמד את השואה בבתי הספר ברש"פ. אני לא מאמין שהוא השתנה. הוא מחזיק בעמדות שאנחנו הרגנו את עצמנו כדי לקבל מדינה, שיתפנו לשם כך פעולה עם הגרועים ביותר בהיסטוריה".

לדבריו מנהלי מחלקות באקדמיה המליצו לו שלא לעסוק בתחום זה אם הוא מעוניין בקריירה אקדמית מוצלחת "זה רק חיזק אותי לחשוף את הדברים לציבור הרחב".