ליברמן באריאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן שביקר היום (רביעי) בעיר אריאל, התייחס לפינוי עמונה ולמחאת התושבים, וכן להחלטתו לאשר בניית אלפי יחידות ביו"ש.

"ליבי עם המתיישבים", אמר ליברמן, ''כולנו חשים חמלה והבנה למחאה השקטה שלהם, שהיא דבר טבעי. במדינה דמוקרטית הזכות הבסיסית של התושבים היא למחות ואני מקווה שכל המחאה תישאר במסגרת החוק''.

ליברמן סיפר כי שוחח הבוקר עם יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון, ועם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ששוהה בעמונה. ''אני מצפה מכולם לקצת חמלה וקצת הבנה כלפי המתיישבים, וגם מהמתיישבים למרות הכאב ולמרות הזעם, בכל זאת לשמור על כללי המשחק, על כללי התנהגות, כפי שאנחנו מצפים''.

בנוגע לאישורי הבנייה עליהם החליט עם ראש הממשלה נתניהו, אמר ליברמן: ''הודענו אתמול על הפעימה השנייה של אישורי בנייה ביו"ש - חוזרים לחיים נורמליים. בסך הכל בשתי פעימות אישרנו 5,700 יחידות דיור, מתוכן כ-3,600 לשיווק מיידי, ו-2,100 בתהליכי תכנון. החזרה לחיים נורמליים היא בשורה ואנחנו במקביל גם נפתח את התשתיות והכבישים, וגם נפתח ונוסיף הרבה מרכיבי ביטחון.

"ביחד זה אמור לתת מציאות הרבה יותר טובה. רוב הבנייה, בדגש על האישורים, היא באותם גושי התיישבות, מהסיבה שחיים שם 90 אחוזים מהאוכלוסייה שסבלה ב-8 השנים האחרונות מהקפאה''.

שר הביטחון אמר גורלה של עמונה נקבע מזמן, ולא היה מנוס מלהרוס את הבתים. ''לי יש התנהלות מוזרה - תמיד להגיד את האמת, גם כשהיא לא נעימה ולפעמים קשה. כשנכנסתי ללשכת שר הביטחון, והביאו את סוגיית עמונה לשולחני, ביקשתי לראות את כל המסמכים, את כל החומר המשפטי ואת כל המפות.

"קראתי בעיון רב את פסק הדין ואמרתי כבר אז לפני הרבה הרבה זמן, לפני חודשים רבים, שלצערי אנחנו נצטרך לפנות את עמונה. זה לדעתי הדבר שהוא הכי נכון, להגיד את האמת גם כשהאמת היא לא נעימה, לא להוליך שולל, לא למכור אשליות, אלא להגיד את האמת כמו שהיא. אנחנו מתנהלים במערכה רחבה, אז לפעמים אתה מפסיד בקרב פה בקרב שם, אבל שוב, זה לנצח במערכה".

"העובדה שאנחנו נמצאים כאן מול גבעה שעליה ייבנו 839 יחידות דיור, העובדה שאפשר לבנות 5,700 יחידות ביו"ש ואני חוזר ואומר 3,600 זה לבנייה מיידית ושיווק מיידי. אפשר לקחת את הרשימה של כל אותן 5,700 יחידות דיור ולראות אם זה אי פעם הוכרז בעבר. זה לא מיחזור, זה לא איזה שהוא 'קונץ-פטנט' – זה 5,700 יחידות דיור. גם פורסמו המיקומים של אותם אתרי בנייה, אפשר להתקשר לראשי הרשויות ולראות האם אכן מדובר בדברים ממשיים או סתם סלוגנים וספינים", כך ליברמן.