דרעי וראש העיר רחובות
דרעי וראש העיר רחובותצילום: יעקב כהן

"בקרוב נתחיל הליך לבחירת רב ראשי ספרדי לרחובות״. כך הכריז אתמול (שלישי) יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי במסגרת סיורו בעיר רחובות.

לדבריו "עד כה הדבר לא התאפשר בגלל מצבה של המועצה הדתית. כעת הגענו לסיכום עם העירייה שתאשר בשלב הראשון תקן של 75% משרה לרב הספרדי, כאשר בהתייצבות המועצה הדתית נגיע ל-100% משרה".

השר דרעי הוסיף: "רב ראשי ספרדי לרחובות הוא דבר שיש לו דרישה גבוהה בקרב תושבי העיר, המבקשים דמות רבנית שתנווט את דרכם לפי מנהגיהם. ידוע כמה מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק״ל ייחל וקיווה לכך, אנחנו מקווים כי בקרוב להגשים את שאיפתו".

דרעי ביקר בבית הספר לבנות ׳אור לציון׳ של רשת החינוך בני יוסף, בתלמוד התורה לבנים 'בן איש חיל', בבית כנסת עתיק בעיר ששוחזר וכן בהיכל התרבות המפואר ברחובות.

בישיבה שהתקיימה בבניין העירייה שמע השר מראש העיר על הצמיחה הגדולה של העיר בכל התחומים, על נהירת צעירים לעיר ועל האיזון התקציבי.

"רואים בעיניי את השינוי הגדול שהעיר רחובות עברה״, אמר השר דרעי, ״אני זוכר את העיר מתקופתי כמנכ״ל ושר הפנים, עם תכנית הבראה. כיום ראש העיר מנהל אותה באופן יפה ומוערך, לא לוקח הלוואות וממשיך לפתח אותה למרות הגרעון הקיים. היום רחובות היא בין הערים המבוקשות ביותר".

את הביקור ברחובות חתם השר בסיור מרתק במכון ויצמן למדע, שם נפגש עם ראש המכון פרופ' דניאל זייפמן וצוות ההנהלה הבכירה, אשר פרסו בפניו את הפעילות המדעית המוערכת הנעשית במכון, בעיקר בפריצות דרך בנושאי רפואה. השר התרשם מאד מהתגליות וסיכם עם ההנהלה על סיוע בדרישות הנחוצות למכון.

צילום: יעקב כהן