המשטרה: הסתיים המבצע לפינוי עמונה

הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות ואולפנות ''בני עקיבא'', התראיין היום (חמישי) בערוץ 7 לאחר הפינוי בעמונה, תקף את בג"ץ והביע תקווה שזו הפעם האחרונה שבה ייהרס יישוב יהודי בארץ ישראל.

"הריסת עמונה היא עוול נורא, להרוס יישוב שקיים עשרים שנה ולכנות את עמונה 'מאחז בלתי חוקי', הרי זה ישוב שקיים עשרים שנה וקיבל תקציבים מממשלת ישראל. אם יש עותר מדוע שלא יפצו אותו? הרי אנחנו לא גזלנים ואם צריך לפצות מישהו הוא יפוצה".

הרב דרוקמן אומר כי על אף המאמצים של ארגוני השמאל שעותרים לבג"ץ, אף ערבי לא מרוויח מהפינוי, ''סתם מפנים. האם היו הורסים את מגדלי עזריאלי אם היה מופיע מישהו שטוען שזה על קרקע שלו? הרי גם היו מפצים אותו. דין עמונה כדין מגדלי עזריאלי".

לדבריו אחרי העוול של הרס היישוב עמונה, צריך להמשיך לבנות את ארץ ישראל כולה. "כך קבע בורא עולם, חזרנו לכאן אחרי אלפיים שנה ואין עוד אף עם אחר כזה. צריכים לבנות ולא להתייאש ואני מקווה שאחרי חמישים שנה תוחל הריבונות על המקומות שלנו ולפחות בהתחלה על שטחי C שהם בשליטה שלנו, כמו מעלה אדומים וגוש עציון".

הרב דרוקמן תוקף את בג"ץ שלדבריו ממשיך להיות מנותק מהעם. "אין להם רגישות, הרי הם דנו על המתווה החדש אז למה היה צריך לתת את פסק הדין תוך כדי הפינוי? זו התעללות במפונים, היו יכולים לתת את פסק הדין או לפני הפינוי או להמתין עד אחרי הפינוי. זה חוסר רגישות משווע".

"כשבג"ץ אמר לפני שנתיים שצריך לפנות את עמונה, המדינה אמרה 'נבצע את פסק הדין ומבקשים זמן'. אבל היה צריך לעשות את הכל כדי לשנות את פסק הדין, הממשלה טעתה כשאמרה שהוא יבוצע. ההחלטה של הבג"ץ היא עוול נורא כי אף אחד לא הרוויח מהפינוי הזה. העותרים לא יקבלו דבר", מדגיש הרב.

עמונה: ספרי התורה הוצאו מארון הקודש