בנט ושקד
בנט ושקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד (הבית היהודי) נפגשו הערב (מוצאי שבת) בישוב עפרה עם מזכירות היישוב.

"השרים בנט ושקד הביעו נחישות להביא את חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית עוד השבוע ", נמסר ממזכירות הישוב בתום הפגישה.

במקביל הבטיחו השרים לקדם את התפתחות הישוב עפרה והתרחבותו. "מזכירות עפרה הביעה דרישה וציפייה לשנות את המצב המשפטי של ההתיישבות מייסודו", נאמר בהודעת הישוב.

גורם שהיה נוכח בפגישה סיפר לערוץ 7 כי "בנט ושקד באו ודיברו בגובה העיניים. התושבים הביעו דאגה מהמשך הרס הבתים בעפרה ורצו לדעת מה מתוכנן. התושבים גם שאלו האם באמת חוק ההסדרה יעבור בכנסת לאור דבריו של שר הביטחון ליברמן ושל השר צחי הנגבי נגד החוק".

בנט, אמר הגורם לערוץ 7, התחייב להעביר את חוק ההסדרה אך עם זאת ציין כי החוק לא ימנע את הרס תשעת הבתים בעפרה. עוד סיפר הגורם כי במפגש הערב הסבירה השרה שקד לתושבים את כל הפעולות המשפטיות שנעשות לטובת ההתיישבות ובנט תיאר בפני התושבים את המערכה הפוליטית מול ראש הממשלה בנוגע לעתיד יהודה ושומרון ואת הצעדים הפוליטיים שננקטים.

בנט ושקד יוצאים מהפגישה עם מזכירות עפרהצילום: צעירי עפרה

בתוך כך שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בתכנית "פגוש את העיתונות" לפינוי הישוב עמונה ולביקורת מצד התושבים על מפלגת הבית היהודי.

שקד הזכירה והדגישה כי מפלגת הבית היהודי כמו הממשלה כולה קיבלה פסק דין חלוט נגד הישוב עמונה, "פסק דין צריך לקיים אך המדינה עשתה הכול כדי ליצור אלטרנטיבה לתושבים, עבדנו קשה על מתווה שישאיר את התושבים על ההר דרך פתרון פורץ דרך - נכסי נפקדים אך בג"ץ לא אישר את המתווה - ההחלטה התקבלה ברוב של שני שופטים מול שופט - מה שמראה כי יש שופטים בעליון שחושבים אחרת", אמרה.

שרת המשפטים דחתה בתוקף את הטענות לפיהן הבית היהודי השלה את תושבי עמונה, "השר בנט ואני מעולם לא השלנו אותם, דיברנו איתם בערב יום כיפור ואמרנו להם דברים ברורים. עשינו כל מאמץ להעביר את המתווה, עשינו כל מאמץ אפשרי, כל מאמץ שהרשות המבצעת יכולה לעשות".

שקד הצהירה כי מפלגת הבית היהודי עומדת על כך שחוק ההסדרה יעבור בימים הקרובים במליאת הכנסת גם אם קיים חשש ששופטי בג"ץ יפסלו אותו, "גם אם החוק יפסל יש שורה של החלטות מנהליות שמסדירות את רוב ההתיישבות ביו"ש ללא חקיקה. הכנסת היא הריבון והיא יכולה לחוקק את מה שהיא חושבת לנכון. אם חוק ההסדרה יעבור הוא יסדיר הרבה בתים ביו"ש".