הביקור באשדוד
הביקור באשדודצילום: שרה ישעיהו

ביום המאבק על עמונה התקשו בנות מדרשת הרובע להמשיך וללמוד כבכל יום והחליטו שאת יום הלימודים המיוחד יקיימו במקום מיוחד עבורן, השוק באשדוד, שם ייפגשו עם עם ישראל ויעסקו יחד איתו באהבת העם והארץ.

על המפגש סיפרה ביומן ערוץ 7 אחת מתלמידות המדרשה, ליאור עמר. "כשעם ישראל נמצא במצב לא פשוט הצורך הראשון שצף הוא הרצון להיפגש עם עם ישראל ברובד הכי ישיר, עם אנשים פשוטים שלא נמצאים בכותרת ולברר יחד איתם נושאים גדולים ולחזק את הרוח".

"הרגשנו צורך לעצור את הלימוד שעסקנו בו ולהעביר אותו למקום מרכזי, השוק באשדוד, ולמדנו שם את מאמר הדור. חילקנו סטיקרים לחיזוק ועל אהבת הארץ. שמענו אנשים איך תופס אותם היום הזה. היו ששאלו איפה זה עמונה אבל הרוב תיארו את הקשר שלהם לארץ. הרגשנו שאנחנו מתחזקות בעצמנו. הבאנו את הלימוד לשטח".

על "הורדת" מאמר הדור מבית המדרש לרמת השטח ביום סוער שכזה, היא מספרת: "אחד הדברים הגדולים שמאמר 'הדור' עוסק בהם הוא מה עומד מאחורי הקרע והדעות שאנחנו פוגשים היום בעם, ואלו דעות לא פשוטות. היה מי ששאל אותנו בשוק מפנים את עמונה? אמרנו שכן והוא אמר 'מצוין. זה טוב מאוד'. היה קשה לנו לשמוע את זה, אבל נזכרנו מאיפה זה מגיע, ממקום של צמא ורצון לשמוע. בנות פתחו איתו את הדיון, והתברר שזה נבע מחוסר ידע, ומדובר באדם שתרם הרבה למדינה אבל לא בירר מספיק את הדברים. אנחנו צריכים לזכור שהדברים מגיעים משורש עמוק. מעבר לכך שהתגובה שלו לא הפחידה אותנו ולא גרמה לנו לפתח תחושת אנטי כלפיו, אלא לברר מה מביא אותו לכך".

כשנשאלה לאן ואם ניתן לקחת את תובנות היום הקשה ההוא לשאר ימי השנה, משיבה עמר ואומרת כי התובנה העיקרית היא החובה להמשיך להיות מחובר לעם ישראל, "ללמוד תורה לא כדי להישאר בחממה אלא כדי ליישם ביומיום ובדברים הקטנים וכשקורה דבר כזה להיות עם העם".

בשוק באשדוד
בשוק באשדודצילום: שרה ישעיהו