הקשר הכי משמעותי שחווינו
הקשר הכי משמעותי שחווינוצילום: שאטרסטוק

השקדייה בחוץ פורחת ומלבלבת בפשטות, בניגוד גמור לזוג הצעיר שיושב אצלי בחדר ומתחבט.

הם יוצאים כבר חמישה חודשים, מבחינתם זה הרבה זמן במונחים של זוג דתי. הם כבר מזמן היו אמורים להחליט אם להתחתן או לא, אם רק הדבר היה נתון בידיהם, אבל ההחלטה מהם והלאה. הכול כל כך מסובך.

יעל בת 23, דוד בן 24, לשניהם זהו הקשר הכי משמעותי שחוו עד כה. הם גם מאוד פתוחים ומדברים על הכול זה עם זה, אבל יש קשיים בקשר.

הבעיה העיקרית מבחינתם היא שהרגש של יעל לא יציב. יש יום שבו היא נפגשת עם דוד ופתאום היא מרגישה את זה – את הדבר החמקמק הזה שאומר לה: כן, את אוהבת את דוד, תתחתני איתו. אבל לכאורה בלי היגיון יום אחר כך פתאום הרגש נעלם לו, ובמקומו הלב מתמלא עצב ודאגה.

ודוד – הוא פשוט ממתין בשקט ומתייסר. הוא רוצה להתחתן עם יעל, אבל עוד מעט והסבלנות שלו נגמרת, והוא רוצה תשובה – כן או לא. עכשיו הם יושבים אצלי בחדר וממתינים שאני אכריע - מתחתנים או נפרדים.

"נראה לי שלפני שנתחיל בתהליך הבירור, אני ממש חייבת לכם כמה הסברים מהותיים על טבעה של אהבה ושל ההחלטה להתחתן", פתחתי את דבריי. "אני פוגשת זוגות רבים שמאמינים שרגע ההכרעה על החתונה אמור להיות הרגע שבו יודעים במאה אחוז שזה זה, אבל לאמיתו של דבר בדרך כלל זה ממש לא כך. יש שני סוגים של דפוסי אהבה. יש דפוס יציב שמייצר אהבה מאוד בטוחה ויציבה, ולעתים רבות יותר נמצא אצל גברים. הדפוס השני הוא דפוס של גלים, רגע הרגש עולה ורגע הרגש יורד. דפוס זה אופייני יותר לנשים".

"חשוב לשים לב אם מתחת לגלים שקשורים לרגש ההתאהבות נבנה גם רגש נוסף, רגש יציב של חברות טובה וקשר טוב עם בן הזוג. וחוץ מזה", הוספתי, "לרגש יש היגיון. בדרך כלל קורה משהו, אפילו קטן וחסר משמעות, שמוביל לחרדה, והחרדה היא רגש שמסתיר אהבה. עכשיו ננסה לחקור ולהבין מה הם הדברים שמורידים לך את הרגש ומעלים את החרדה, וננסה לעבוד איתך ועם דוד כדי לצמצם ולהקטין אותם, וזה יאפשר לירידות לקרות פחות וגם להיות בעוצמות נמוכות יותר".

יעל הנהנה לאישור, ושלושתנו הסתכלנו על השקדייה שהתכסתה בפריחה לבנה.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי