נתניהו ורעייתו בעלייתם למטוס
נתניהו ורעייתו בעלייתם למטוסצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הערב (ראשון) ללונדון, שם ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי.

טרם עלייתו למטוס התייחס, תקף נתניהו בחריפות את השר נפתלי בנט שדורש לעלות את חוק ההסדרה להצבעה מחר, כפי שהבטיח גם ראש הממשלה בעצמו.

''אני שומע כל הזמן אולטימטומים מזויפים. אני לא מתרגש מזה", אמר נתניהו. ''יש אנשים שעסוקים בתדרוכי סרק לתקשורת, רק בתדרוכים כאלה וברשתות החברתיות. אבל אני עסוק בניהול המדינה. וכשאני מנהל את המדינה אני חושב על האינטרס הכולל שלנו, הלאומי. אני פועל רק ורק לפיו".

ראש הממשלה נשאל האם חוק ההסדרה יעלה מחר להצבעה בכנסת כפי שהבטיח, או שהוא פועל לעכב את אישור החוק כפי שדווח מוקדם יותר. ''אם יהיה לי משהו להגיד לכם אתם כבר תדעו על כך", השיב.

בנוגע לנסיעתו ללונדון אמר נתניהו: "אנחנו בתקופה של הזדמנויות מדיניות וגם אתגרים. ההזדמנויות נובעות מזה שיש ממשל חדש בוושינגטון, וממשלה החדשה בבריטניה. אני מתכוון לדבר עם שניהם על הידוק היחסים, גם בין כל צד לישראל וגם במשולש.

"זה מה שאני אעשה בשבוע הבא בוושינגטון וזה מה שאעשה מחר בלונדון", ציין ראש הממשלה. ''האתגרים נובעים מכך שגם האיראנים מבינים את מה שאמרתי עכשיו. הם מנסים לבדוק את הגבולות בתוקפנות בלתי רגילה, עם חוצפה והתרסה יוצאי דופן. אני חושב שהדבר החשוב ביותר כרגע הוא שמדינות כמו ארה"ב, ישראל ובריטניה יתייצבו יחד נגד התוקפנות האיראנית ויציבו לה גבולות ברורים''.

לדבריו, זה יהיה הנושא הראשון בין נושאים רבים שעליהם ידבר עם ראש ממשלה בריטניה, תרזה מיי, ועם שר החוץ של בריטניה, בוריס גו'נסון.