הכנסת ספר תורה במצפה יצהר

הרב יצחק קוגן המכונה "הצדיק מלנינגרד" הגיע אמש (ראשון) למצפה יצהר, גבעה סמוכה לישוב יצהר בשומרון, והשתתף בהכנסת ספר תורה לישיבת חב"ד "תומכי תמימים" .

ספר התורה נתרם על ידי קהילת יהודי רוסיה והוקדש לעילוי נשמת היהודים שמסרו נפשם על קיום התורה והמצוות ברוסיה הסובייטית. אביו של הרב קוגן עצמו נהרג על קידוש השם כאשר נחקר על-ידי הסובייטים באשמה של אפיית מצות לפסח.

יוסי דגן שגם התכבד בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה, אמר: "מסירות הנפש של היהודים שניצחה את הרשע הקומוניסטי ברוסיה, היא אותה מסירות נפש של החלוצים במצפה יצהר ובהתיישבות ביהודה שומרון וירושלים. ואותה מסירות נפש היא שתנצח את הטרור ואת הרשע בעולם".

דגן הודה לרב קוגן ולראשי הקהילה היהודית ברוסיה ואמר: "אתם מחזקים אותנו היום על הגבעה הזו".

הכנסת ספר תורה במצפה יצהר
הכנסת ספר תורה במצפה יצהרצילום: רועי חדי

הרב קוגן הזיל דמעות כאשר בירך את חיילי ומפקדי צה"ל שהגיעו להשתתף בהכנסת ספר התורה, ביניהם מח"ט שומרון גלעד עמית. "היום נולדה לנו משפחה", אמר. בהתוועדות חסידית שהתקיימה בהמשך, סיפר הרב קוגן סיפורי ניסים שאירעו לו במהלך מלחמת לבנון השניה עת הגיע לתמוך בלוחמי צה"ל.

לאחר הכנסת ספר התורה, נסע הרב קוגן יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לקברי אלעזר ואיתמר בני אהרון הכהן ו-70 הזקנים המצויים על פי המסורת בכפר עוורתא שבשומרון, אותו כפר שממנו יצאו רוצחי משפחת פוגל הי"ד.