יש עוד הכרזות בנייה בדרך

סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן, שב ומבהיר כי חוק ההסדרה יעלה היום (שני) להצבעה בכנסת ואף יאושר בקריאה שנייה ושלישית.

"חוק ההסדרה יעלה להצבעה בעזרת ה' וגם יעבור ברוב ברור, אין לי ספק בכך", אומר בן דהן בראיון לערוץ 7.

לדבריו אין טעם בדחיית ההצבעה על החוק עד אחרי פגישת ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב: "גם ראש הממשלה לפני שבוע ידע על פגישתו עם נשיא ארה"ב, טראמפ, ואף על פי כן הודיע כי החוק יעלה להצבעה, ואכן הוא יעלה ויעבור".

בן דהן תקף בחריפות את בית המשפט העליון: "הריסת תשעת הבתים בעפרה היא לצערנו עוד אחד מהמקרים של עיוותי בית המשפט העליון. באותו זמן שבית המשפט אישר דחייה של חודש להריסת הבתים בעפרה, באותו הזמן לבדואים שבאזור מעלה אדומים שלגביהם יש כבר צווי הריסה, לגביהם בית המשפט העליון היה סבלן ורחמן וביטל את צווי ההריסה וביקש מהמדינה למצוא להם פתרון ועד אז לא להעביר אותם. חבל מאוד על האיפה ואיפה הזאת של בית המשפט העליון. הוא מאבד את מעט הכבוד שהציבור רוחש לו".

לגבי הפתרון של המדינה לתושבי עמונה אמר סגן שר הביטחון: "אנחנו רצינו שתושבי עמונה יישארו על ההר, אך לצערנו גם במקרה הזה בית המשפט העליון ביטל את המתווה, לעומת זאת הסעיף שאומר כי הממשלה מתחייבת לבנות יישוב חדש אם המתווה לא יצליח שריר וקיים ואנחנו עומדים בדיבורנו ובעזרת ה' נקים לנו להם יישוב חדש".

לשאלה האם בעקבות העברת חוק ההסדרה ייגמר עידן פינויי היישובים והרס הבתים השיב בן דהן: "חוק ההסדרה יסדיר חלק ניכר מהדברים. בנוסף לו יש את תקנת השוק שמאפשרת לתת פיצוי למי שיתברר שהאדמה היא שלו ונבנו עליה בניינים. ואני מקווה מאוד שהאווירה כולה והמציאות תביא אותנו למצב שבו באמת לא נראה יותר גירוש".

לדבריו הכרזות הבנייה שחודשו מאז היכנסו של נשיא ארה"ב לתפקידו יימשכו: "יש עוד הכרזות בנייה בדרך, עד עכשיו אושרו 5,500 יחידות דיור - חלקן כבר לבנייה ממשית מיידית, חלקן תכניות שצריכות להתקדם ויש לנו עוד תכניות רבות ואני מקווה מאוד שנוכל להגשים אותן בשבועות הקרובים".

על סערת גיוס הבנות הדתיות הוא אומר: "המציאות היא שיש בנות שמתגייסות למרות שיש פסקי הלכה של הרבנים הראשיים לדורותיהם. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי למנוע את החיכוך בינן לבין חיילים ולתת להן את התנאים שיוכלו לשרת כבנות דתיות במסגרת הצבא. אני אעשה כל מאמץ לשמור על המסגרת הזאת".