ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהרצילום: יח"צ

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות את נושא החלת הריבונות במהלך הפגישה שיקיים בשבוע הבא עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

"זו אכן פגישה מכרעת אני מנסה לחדד את המסרים לראש הממשלה שלא יהיה שיח על מדינה פלשתינית, אני מקווה שזה מה שהוא יעשה ואני קורא לו שוב לייצר שיח מדיני חדש מול הממשל האמריקאי ללא המרכיב של מדינה פלשתינית אלא במקום זה החלת הריבונות וחיי שגשוג לשני העמים", אומר ח"כ זוהר בראיון לערוץ 7.

לדבריו אם חוק ההסדרה יסוכל בבג"ץ, זה יהיה הזמן להתחיל בהליך להחלת הריבונות ביו"ש. "אני שמח שחוק ההסדרה עבר. הממשלה הימנית-לאומית שקמה לפני שנתיים סוף סוף מתחילה לפעול על פי האג'נדה. אני ממש מקווה שבית המשפט לא יתערב בעניינים חקיקתיים ובהחלטות שלנו.

''אם החוק ייפסל זה יעודד את הממשלה למצב בלתי נמנע שיהיה צורך להחיל את הריבונות על כל ארץ ישראל", מסביר ח''כ זוהר ומעריך שקיים רוב בקואליציה הנוכחית להחלת הריבונות, "גם מפלגת כולנו לא רוצה ללכת לבחירות, לא ידוע לי שיש להם אג'נדה מדינית אבל יש להם אג'נדה חברתית מאוד ברורה, והחלת הריבונות לא אמורה להיות בעיה עבורם.

''ברור שאם נלך לבחירות נצטרך לייצר רוב ימני מוצק שלא יפריע לנו בהחלטות בתחום המדיני. החלת הריבונות היא כעת הפתרון הריאלי אבל קודם כל צריכים להוריד מעל הפרק את נושא הקמת המדינה הפלשתינית ולייצר פתרון אמיתי שיועיל גם לתושבים הערבים".