הרב יוסף בכנס הדיינים
הרב יוסף בכנס הדייניםצילום: דוברות בתי הדין

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, התייחס לראשונה למתקפות נגד מצד ארגוני הנשים בעקבות פרשת הגט מצפת.

באירוע הפתיחה של כנס דייני בתי הדין אמר הרב יוסף לדיינים: "אנחנו מקיימים בעצמנו 'לא תגורו מפני איש'. אם יש ארגוני נשים שרוצים מאיתנו דברים, שכל דבר אנחנו נתיר להן - רבותי: לא לפחד! לא תגורו מפני איש. תהיו חזקים".

''ציירו אותי כאילו אני מחמיר על איזה פסק שלא החמרתי. כמעט כל הרבנים החמירו בדבר הזה. דיברתי לשם שמיים בלי נגיעות אישיות ועמדו וביזו אותי. קיימתי בעצמי 'לא תגורו מפני איש'. אני קורא לכל דייני ישראל - אל תפחדו מארגוני הנשים, קיימו בעצמכם 'לא תגורו' ותפסקו רק על פי ההלכה".

הרב יוסף התייחס לנאומו של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) במליאת הכנסת, במהלכו אמר "אני מזלזל ברב יוסף". הראשון לציון אמר על כך: "גזען חירף וגידף אותי. הראו את זה בטלוויזיה. אני אקבל שכר בעולם הבא על כך שביישו אותי".

"אני הרגשתי את זה על עצמי לפני כמה שבועות, כאשר התבזיתי קבל עם ועולם. התקשרו אלי מניו-יורק, מלונדון, הזדעזעו איך ישבו בכנסת, איזה אחד גזען ישב וחירף וגידף. אמרתי שאני מקיים בעצמי 'לא תגורו מפני איש'. הם בכנסת ילמדו אותנו מה זה כוחא דהיתרא? אלה שלא שומרים תורה ומצוות... הם יגידו לי? עשו אותי בית שמאי, מחמיר'', דברי הראשון לציון.