עו"ד יעקב (יקי) אריאב
עו"ד יעקב (יקי) אריאבדוברות חברה קדישא

עו"ד יעקב (יקי) אריאב מונה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון חברה קדישא בראשון לציון, תפקיד אותו ימלא בהתנדבות מלאה.

אריאב (71), יליד ותושב העיר, נשוי לדיצה, אב לארבעה וסב ל-17 נכדים, כיהן כחבר מועצת העיר בשנות ה-90' מטעם סיעת המפד"ל. הוא ממייסדי אגף הגביה של רשות השידור בעבר, ובעל משרד עו"ד בעיר, המתמחה בדיני משפחה ובנדל"ן.

עו"ד אריאב יעמוד בראש העמותה ויהיה אמון על המדיניות הנוגעת להסדרי הקבורה בעיר. אריאב הדגיש השבוע כי "בראש ובראשונה אדאג לטפל במצוקת הקרקעות לקבורה ובהכשרת שטחי קבורה נוספים וחדשים. כמו כן, נדאג לרכוש ציוד חיוני שחסר בשנים האחרונות דוגמת מכוניות קבורה, שיחסכו את הצורך בשכירת אמבולנסים חיצוניים בכל פעם, וכשאנו מדברים על ממוצע של כ-1600 נפטרים בעיר מדי שנה, הרי שמדובר בסכומים גבוהים ביותר".

בנוסף, יהיה אמון עו"ד אריאב על העבודה היומיומית מול אגפי העירייה ומשרדי הממשלה, ויפעל לייעול הביורוקרטיה בכל הנוגע להסדרי הקבורה, תחזוקת בתי העלמין בעיר, הנגשתם ועוד.

עו"ד אריאב: "חברה קדישא בעיר כוללת צוות עובדים מצומצם, אנושי, העוסק בצרכי ציבור באמונה, כאשר באסיפה הכללית ובהנהלה יושבים אנשים שנותנים מזמנם וממרצם בהתנדבות מלאה על מנת ולייעל את המערכת ולהפכה לנגישה ומכילה לטובת תושבי העיר. בכוחות משותפים נדאג לתת לציבור את השירות המאורגן והראוי ביותר שלו הוא זכאי, שכולל את הזכות של כל אחד מתושבי העיר לקבורה חינם בבוא העת עם הגיעו ל-120".

כשעו"ד אריאב נשאל על התדמית הבעייתית שיש לחברה ולעובדיה הוא מדגיש כי "בעבר הרחוק אכן היו שנים קשות שבהן עובדים מסויימים פעלו שלא כשורה וגרמו להכתמה של ארגון שלם, אך זה יותר מעשור, עובדים בחברה קדישא אנשים ערכיים, טובים וחרוצים שעוסקים בעבודה סיזיפית וקשה ושעושים לילות כימים על מנת להקל על המשפחות בשעתן הקשה.

''צריך לזכור שבמקום הזה אנו נחשפים לשעות משבר קשות של משפחות וכל החלטה שמתקבלת בין קירות אלו הינה בעלת השלכות עמוקות מבחינה רגשית ולעיתים גם כלכלית, שגורמת לתחושות קשות שאינן מוצדקות כנגד אנשי הארגון, אם היו מבינים את האילוצים שמאחוריהם הדברים. אדאג כי המשפחות הזקוקות לעזרה ותמיכה יקבלו את השירות המיטבי והמותאם להן בשעת צערן ואדאג לשים מעל לכל את כבוד המת, בן אם הוא יהודי ובין אם לאו", הבטיח.

ישראל הורוביץ, מנכ"ל חברה קדישא ברך את עו"ד אריאב עם כניסתו לתפקיד: "יקי מגיע עם ניסיון ציבורי וקשרים ענפים שצבר במשך עשרות שנים בעולם הציבורי והפרטי. מדובר באדם ערכי וחכם, שליח ציבור בכל רמ"ח אבריו שלקח על עצמו את התפקיד בהתנדבות מלאה ושמיד תפס את המורכבות העדינה של חברה קדישא, ומאחל לו הצלחה מרובה בתפקידו המאתגר".