מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לפיה בתי הדין הרבניים יורשו לעסוק בדיני ממונות כבוררים.

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) תקף בחריפות את הצעת החוק במליאת הכנסת וקרא לשר דרעי לתמוך בפלורליזם שיפוטי גם כשזוגות יבקשו להתגרש לא דרך בתי הדין הרבניים.

"משה רבנו לפני, שהוסמך למנהיגות הוא התערב לטובת הנשים ולא לטובת הגברים. אם היינו חושבים שבתי הדין הרבניים מתייחסים שווה בשווה כלפי גברים ונשים כמו משה רבנו אז היה נהדר", אמר שטרן.

הוא פנה לח"כ גפני ולשר אריה דרעי שנכחו במליאה, "תגידו אתם חושבים שאנחנו מפגרים? אתם אומרים לנו 'גישה חופשית לבתי משפט?' 'פלורליזם שיפוטי?' תנו לזוג שרוצה להתגרש גם פלורליזם שיפוטי. למה רק לכם גישה חופשית? למה רק לכם פלורליזם שיפוטי? למה לנשים בישראל לא נותנים פלורליזם שיפוטי כמו שאתם מבקשים?".

"אם אתם בעד פלורליזם שיפוטי אז תתנו לכולם", הוסיף ח"כ שטרן, "אני מוכן לתמוך בחוק אבל אני מבקש מכם שתתנו אותו דין לבעל ואישה שרוצים להתגרש ולא רוצים בית דין רבני. בית הדין הרבני בירושלים רק השבוע הזה לא הסכים לתת גט לאישה שהבעל שלה הכה אותה רק שלוש פעמים. אז אתה רוצה שאת סמכותם של בתי הדין האלו אנחנו נרחיב בחוק?".