השר אופיר אקוניס בראיון לערוץ 7

השר אופיר אקוניס אומר כי הגינויים הבינלאומיים הנשמעים בימים האחרונים נגד חוק ההסדרה, מיותרים.

"אני דוחה מכל וכל את הגינויים הנשמעים בעולם ובעיקר באירופה על חוק ההסדרה, הרי אם זה היה תלוי באירופה, העברה של עציץ מחדר לחדר בהתיישבות ביהודה ושומרון הייתה, וגם מקבלת, גינויים. אני חושב שזו זכותנו הלגיטימית, ואולי אף חובתה של הכנסת סמל הריבונות של העם היהודי, לחוקק חוקים שהרוב הקואליציוני מאפשר לנו להעביר", אומר השר בראיון לערוץ 7.

הוא מתייחס גם לאמירות של חברי כנסת לפיהן החוק עומד ממילא להיפסל בבג"ץ וטוען, "זאת אמירה שמבטלת את קיומה של הכנסת והיא מסוכנת לדמוקרטיה. לבוא ולומר שבית המשפט העליון מלכתחילה יפסול חוק שהתקבל ברוב קולות משום שהבג"ץ הוא הריבון, זו אמירה חמורה מאוד. הבג"ץ הוא לא הריבון, הכנסת היא הריבון וזכותנו לחוקק חוקים".

אקוניס אומר עוד, "אין לי ספק שמרבית חברי הכנסת המגנים את חוק ההסדרה לא קראו אותו, כמו גם משרדי החוץ מאירופה ומהעולם שמגנים את החוק".

לדבריו, החוק החדש דווקא מיטיב עם הפלסטינים. "חוק ההסדרה אומר שפלסטינים הטוענים כביכול לבעלות על הקרקע, ואני מפקפק מלכתחילה בעובדה הזאת וברישום הירדני שלהם. החוק אומר שהם יפוצו או בקרקע חלופית או בסכום כסף נכבד. האם הדבר הזה היה קיים לפני כן? התשובה היא לא".

"אני אפילו אומר שהפלסטינים צריכים להיות הראשונים לברך על חוק ההסדרה, אבל כאשר ישנם סיסמאות ואין דיון רציני, כאשר יש אמירות שהן על סף גיחוך מן האופוזיציה ומצד גורמים במערכת הפוליטית בישראל, אז אנחנו מגיעים לוויכוח המיותר הזה".

הוא מצהיר, "הצבעתי בעד חוק ההסדרה ואני חושב שהוא חוק טוב, שקול, מדוד ונבון. אני מאוד מקווה שבית המשפט העליון לא יפסול אותו - ובוודאי לא באמירה שהוא מלכתחילה חוק הראוי לפסילה".

האם החוק ימנע בעתיד את תמונות הפינוי של יהודים מביתם? "אני מאוד מקווה שכן. אנחנו צריכים להביא עוד ישראלים, עוד יהודים לשומרון, לבנימין וליהודה. בכל הארץ צריך לבנות וביתר שאת ביהודה ושומרון".