השרה גמליאל בחתימת ההסכם
השרה גמליאל בחתימת ההסכםצילום: לשכת השרה

השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, חתמה הערב (רביעי) בגוש עציון על הסכם מענק של המשרד לשוויון חברתי למרכז צעירים במועצה האזורית גוש עציון.

ההסכם יעניק סך של מיליון שקלים שישמשו לטובת תכניות מנהיגות, פעילויות חברתיות וציוד מרכזי הצעירים בהן.

הסיוע מועבר במסגרת קול קורא שהפיץ המשרד לשוויון חברתי לרשויות מקומיות המפעילות מרכזי צעירים, ולפיו כל רשות שתעמוד בתנאי הקול הקורא תזכה למענק לתכניות מנהיגות, פעילות חברתית לצעירים וציוד למרכזי הצעירים.

גוש עציון, היא אחת הרשויות הראשונות שעמדו בתנאי הקול הקורא וחתמו על הסכמי המענק.

בכך מצטרפת מועצת גוש עציון לרשויות נוספות ביהודה ושומרון - בית אל, קרית ארבע ומועצת הר חברון שחתמו על הסכמים דומים בסך של כ-2.4 מיליון שקלים עם המשרד לשיוויון חבתי.

השרה גמליאל אמרה כי "סיפורו של הגוש, על נפילתו ותקומתו המחודשת, הוא סיפורו של העם היהודי – שגם באלפיים שנות גלות לא איבד תקווה, ובשל כך ודווקא בשל כך שב לארץ חייו ובנה בה את ביתו הלאומי. העם היהודי שב ונאחז באדמתו. כאן בדיוק הלכו אברהם יצחק ויעקב אבותינו ולכאן שבנו".

"נעמיק את אחיזתנו וריבונותנו בקרקע מתוך כבוד הדדי לכל יושביה ומתוך ידיעה ואמונה כי שבנו הביתה. בימים שבהם יש עוד מי שמערער על ישיבתנו ביהודה ושומרון, אני קוראת לצעירים בישראל לבוא ולהתיישב בחבל הארץ הנפלא הזה. יש לכם את מלוא התמיכה המדינית, הביטחונית והכלכלית מהממשלה – בואו להתיישב ביו"ש. זוהי תשובתנו להתנהלות לקולות החרם למיניהם – אנחנו כאן כדי להישאר ", הוסיפה השרה גמליאל.

משה סוויל, מ"מ ראש מועצת גוש עציון, הודה לשרה גמליאל על פתיחת מרכז הצעירים. "ביקורה של השרה מביא איתו שתי בשורות עצומות לתושבים; הראשונה היא תנופה משמעותית במענה לזוגות הצעירים. הדרכה פעילויות והכל בתיאום עם ולפי הצרכים של צעירי הגוש. השנייה היא סיוע מידי של השרה לפעילות ותיקי הגוש, הן בציוד לפעילות והן בסבסוד פעילויות אחרות. יום שמשלב את הכבוד וההערכה לדור המייסדים עם דאגה לעתיד הגוש".