הרב שמואל אוירבך
הרב שמואל אוירבךצילום: פלאש 90

הרב טוביה שוליזנגר, ממקורבי הרב שמואל אוירבך - מנהיג "הפלג הירושלמי", אומר לערוץ 7 כי איומיו של שר הבטחון ליברמן לשלול תקציבים מישיבות שתלמידיהם השתתפו בהפגנות הם איומי סרק.

"עם כל הכבוד, השר ליברמן לא יודע פרק בחוק ומשפט, אין דבר כזה במדינה מתוקנת ששוללים תקציבים בגלל דעות. ישנם פרופסורים באוניברסיטאות שונות שמוציאים דיבה על מדינת ישראל וכל מיני ארגונים ופורומים שאף אחד לא חשב לשלול מהם את המשכורת''.

הרב שולזינגר אומר לערוץ 7 כי ''באוניברסיטת חיפה יש מידי יום הפגנות של ערבים נגד מדינת ישראל ולא שמענו שמישהו ישלול להם תקציב. רק במדינות עולם שלישי עושים דברים כאלה. האם השר בנט חשב לשלול תקציבים מבתי ספר ערבים שמסיתים נגד מדינת ישראל?".

לדבריו האיומים לבטל את דחיית הגיוס לתלמידי הישיבות של הרב אוירבך הם איומים מגוחכים, כלשונו. "זה הרי לא רלוונטי. כולם יודעים שהרב אויערבאך מורה לתלמידיו שלא להתייצב בלשכת הגיוס. אנחנו לא מכירים בהם וממילא לא הולכים לבקש דיחוי".

"לפני שלוש שנים, בבחירות לעיריית ירושלים, ליברמן הגיע לבית של ראש הישיבה בשערי חסד וביקש את תמיכת בני התורה במועמד משה ליאון. הרב התנה את תמיכתו בהפסקת ההובלה של חוק הגיוס. היו לו טענות קשות לליברמן. ההבטחות לא ניתנו והתמיכה בליאון גם לא ניתנה.

"כנראה שהיום זו הזדמנות לסגור חשבון ישן. לצערנו ליברמן מתנהג כמו במדינות מסך הברזל. הוא לא מבין מה זו דמוקרטיה", תוקף הרב שולזינגר.