טייאני והרב גיגי
טייאני והרב גיגיצילום: באדיבות לשכת נשיא הפרלמנט האירופי

נשיא הפרלמנט האירופי הנבחר, אנטוניו טייאני, נפגש (רביעי) עם רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה', הרב אברהם גיגי, בפרלמנט בבריסל.

"מדיניות השמירה על זכויות הדת היהודית והמלחמה העיקשת בכל גילוי של אנטישמיות וגזענות תמשך ללא פשרות", הצהיר טייאני, אשר נועד לבקשתו עם הרב גיגי להתייעצות בסיומה חזר על מדיניותו והצהרותיו בעבר לפיהן יבלום כל ניסיון חקיקה נגד מצוות הדת, שחיטה כשרה וברית מילה וכל ניסיון קבלת החלטות אנטי ישראליות בפרלמנט האירופי.

טייאני אמר עוד כי יזום פעילויות משותפות עם הקהילה היהודית כבעבר ובכלל זה ביקורים ואירועים תכופים של חברי הפרלמנט בבית הכנסת הגדול בבריסל עליו הכריז בעבר האיחוד כ'בית הכנסת הגדול של אירופה'. "היכרות קרובה זו חשובה ביותר כדי שיבינו את הצרכים הייחודיים ויאהיבו את היהודים והיהדות".

הרב גיגי הגיש לטייאני את אגרת הברכה לרגל בחירתו מנשיא הועידה ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט בשם רבני אירופה.

"לפני כחצי שנה הזכרת אדוני הנשיא בבית הכנסת של אירופה בבריסל את חוסר המנהיגות באירופה. אנו יודעים ובטוחים כי כיום יש מנהיגות באירופה ואנו רואים בך מנהיג חזק עם מצפן מוסרי חזק, חזון ברור סמוך על ניסיון שאין שני לו. יש לנו אמונה בעידן החדש של המנהיגות ובאיכות הידידות בין הפרלמנט שאתה נשיאו ובין 'ועידת רבני אירופה'. אנחנו כמובן מתחייבים על תמיכה בך ומביעים את הרצון המתמשך שלנו לתרום למאמצים שלך. 'מזל טוב' לבחירתך", כתב הרב גולדשמידט באיגרת.

במהלך פגישתם זימן טייאני את סגניתו בנשיאות הפרלמנט, מאק גינס מאירלנד, מחליפתו של טיאאני המופקדת על תיק הדתות שהצהירה כי תמשיך את מדיניותו של טייאני בעת שהיה מ"מ וסגן ראשון של הנשיא המופקד על הנושאים הללו. 'אשמור מכל משמר ובנחישות על סעיף 17 באמנת האיחוד המחייב את המדינות החברות באיחוד האירופי לשמור על הזכויות הדתיות של העם היהודי וחופש דת מוחלט והסמכות לאכיפה'.

הרב גיגי שיבח את טייאני על מדיניותו החיובית ביותר במהלך השנים בהן כיהן כסגן הנשיא והמופקד על תיק הדתות לעם היהודי ולישראל ועל רגישותו הרבה לקהילה היהודית ולמוסדותיה. הוא הביע את ביטחונו כי טייאני ימשיך להיות אוהב העם היהודי ואוהב ישראל כבעבר.