בנט והתלמידים. הבוקר
בנט והתלמידים. הבוקרצילום: חורחה נובומינסקי

שר החינוך נפתלי בנט ביקר הבוקר (חמישי) בבית הספר "יובלים" בקדימה- צורן במסגרת ה'שבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת'.

השר בנט בחר להגיע לבית הספר לאחר שצפה בסרטון "הכל תלוי רק בנו"שהפיקו ילדי בית הספר ובו הם מקדמים את נושא הגלישה הבטוחה ברשת. הסרטון הופץ ברשתות החברתיות וזכה לעשרות אלפי צפיות.

השר בנט, שכינס לאחרונה שולחן עגול בנושא מוגנות ברשת לקראת תכנית רחבה במערכת החינוך, ביקש להגיע ולפגוש את תלמידי בית הספר. יצוין כי בית ספר "יובלים" מקיים לכל אורך השנה מעגלי שיח בהם התלמידים משתפים מורים ומדריכים על חוויות שחוו בשימוש בטלפון החכם וברשת. תלמידי בית הספר וצוות ההוראה קיבלו את השר ברחבת בית הספר שם שרו ביחד את המנון בית הספר.

לאחר מכן השר בנט שוחח עם תלמידי כיתה ד', מהם שמע על מקרים של פגיעה בקבוצות וואטסאפ וברשתות החברתיות. השר התעניין בדרכי ההתמודדות שלהם עם הפגיעה ועד כמה הם נוטים לשתף מבוגרים במקרים כאלו.

בהמשך, השר ביקר בכיתה ג' 2 שכתבו אמנה על שימוש בוואטסאפ, שם שוחחו על הרגלי השימוש בטלפון הנייד: ילדי הכיתה סיפרו לשר שהם נתקלים לא מעט בהתבטאויות אלימות ובתוקפנות כלפי ילדים בוואטסאפ, אבל המודעות לנושא עוזרת להם להתגבר.

במהלך השיחה השר בנט אמר לילדים: "כבר לפני 2000 שנה אמרו חכמינו כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים. בטלפון חכם יש הרבה דברים טובים ומרתקים אבל הרבה פעמים כותבים בו דברים לא נכונים ולא נעימים שפוגעים מאוד. שמרו על חבריכם, ספרו עד 10 לפני שאתם שולחים הודעות וחשבו על הילד שיקבל את ההודעה, דמיינו איך ירגיש. להורים ולמחנכים שלכם אני אומר שתפקידנו להדריך את הילדים לשימוש נכון בטלפון החכם, לצד הדברים הטובים יש בו הרבה סכנות. כל הכבוד להורים ולצוות בית הספר על היוזמה המבורכת וכמובן לכוכבים האמתיים, התלמידים שמשתפים פעולה, ויחד בונים חברה טובה יותר".