פיגוע ירי בפתח תקווה

המחבל שביצע את הפיגוע היום (חמישי) בפתח תקווה נכנס לחנות מכונות תפירה וניסה לירות בקונים אך נתקל במעצור בנשק ואחז במברג כדי לדקור יהודים.

בפיגוע הירי והדקירה המשולב נפצעו חמישה בני אדם, שניים באורח בינוני והיתר באורח קל.

כוחות של משטרת פתח תקווה השתלטו על המחבל ועצרו אותו, ובמהלך ההשתלטות נפגעה אישה נוספת כבת 30 מרסיסים ומצבה בינוני. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים במקום ופינו אותם לבית החולים בילינסון בעיר.

איציק, עובד בשוק פתח תקווה, סיפר בראיון לגלי צה"ל: "אני עובד בחנות באמצע השוק ושמענו יריות, בומים. ראינו התקהלות ובלאגן וראינו מישהו רץ לכיוון מסוים. נכנסנו איתו לחנות של מכונות תפירה ושם ניטרלנו אותו. היה לו מין עוזון מאולתר, והוא זרק אותו".

איציק המשיך ואמר כי המחבל "לא אמר כלום, הוא רק צעק". כשנשאל על המניעים לפעולה שלו, הוא אמר כי "תמיד יש חששות, אבל חיי אדם קודמים לכל. לא ראיתי פצועים, אבל שמעתי שיש אישה שנפצעה מירי ברגל".

ממשטרת מרחב השרון נמסר כי מדובר בפיגוע טרור, שבוצע על ידי חמוש בכלי ירי ובסכין. "המפגע נתפס, בעוד הנשק איתו ביצע הירי ברשותו", נמסר. מעדויות שנאספו במשטרה נמסר כי המחבל פתח באש לעבר אוטובוס בכניסה לשוק, ומיד אחר כך החל לרוץ לכיוון רחוב ברקוביץ' הסמוך. הוא נכנס לחנות סמוכה, ותוך כדי מאבק עם עוברי אורח דקר את אחד מהם.