ערבי תושב כפר קאסם שנקלע לזירת הפיגוע סמוך לשוק בפתח תקווה, הותקף על ידי אזרחים שחשבו בטעות שהוא המחבל.

האיש הותקף באלות ובמקלות, ואזרחים קיללו אותו למרות שהסביר כי הוא לא מחבל ואף צעק לעברם כמה רגעים קודם לכן "תורידו את הראש יש ירי".

על פי הדיווח בערוץ 2, מספר שוטרים שהגיעו לזירה חילצו את הערבי מידי האזרחים הזועמים, אך לא בטרם נפצע מהתקיפה. הוא פונה לבית החולים בילינסון כשמצבו מוגדר קל.

המחבל שביצע את הפיגוע, סאדק אבו מאזן מאזור שכם, נתפס לבסוף על ידי אזרחים ברחוב סמוך ונוטרל בידי שוטרים כשהנשק עדיין בידו.

"לקחתי כיסא ועצרתי את המחבל"

אבי אסף שנפצע בפיגוע בכניסה לשוק בפתח תקווה, תיאר כיצד רדף אחרי המחבל ונטרל אותו על אף שנדקר בעצמו. "שמעתי יריות ואנשים צעקו 'מחבל', 'מחבל'. המחבל רץ ורדפתי אחריו שניים-שלושה רחובות עם עוד ארבעה אנשים", סיפר אסף המאושפז כעת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

המחבל נכנס לחנות כלי תפירה ואבי נכנס אחריו. ''הוא לקח שני מברגים וניסה לדקור אותי, אני לקחתי כיסא כדי לעצור אותו. איכשהו הוא הצליח לדקור אותי באוזן ובצוואר. הבנתי ישר שמדובר במחבל אחרי ששמעתי יריות וראיתי על המחבל את הנשק. עכשיו אני מרגיש בסדר, תודה לאל".

פיגוע ירי בפתח תקווה

מסע הירי של המחבל החל בכניסה לשוק העירוני ברחוב הברון הירש בפתח תקווה. המחבל ירה לעבר אנשים שהיו בתחנה ובשוק ואז רץ משם לרחובות סמוכים תוך כדי ירי לכל עבר. הוא הגיע לחנות תפירה כשאזרחים רבים רודפים אחריו במטרה לנטרלו.

הרובה שבו ירה המחבל היה רובה מאולתר ובמהלך הירי על קו אוטובוס של חברת "אפיקים" היה מעצור בנשק, מה שמנע נפגעים נוספים. בחנות התפירה החל המחבל לתקוף באמצעות מברגים, עד שאזרחים זרקו לעברו מכונות תפירה וכיסא.

בפיגוע נפצעו חמישה בני אדם באורח קל עד בינוני: גבר ואישה כבני 50 ואישה כבת 30 שסובלים מפצעי ירי בגפיים התחתונות, וגבר כבן 40 שנדקר בפלג גופו העליון. גבר נוסף כבן 30 פונה לאחר שנחבל בראשו במהלך האירוע. לבתי החולים הגיעו גם שלושה נפגעי חרדה.