מפגינים לסגירת המיכל
מפגינים לסגירת המיכלצילום: ארגון "מגמה ירוקה"

שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, ג'אדה בסול, קבעה בצהריים (ראשון) כי על חברת חיפה כימיקלים לרוקן את מיכל האמוניה במפרץ חיפה בתוך 10 ימים וכי נאסר עליה להוסיף אמוניה למיכל.

ההחלטה קובעת עוד כי על החברה לדאוג למציאת חלופות להבטחת קיומו של מלאי האמוניה הנדרש לשעת חירום.

על פי הדו"ח שהוגש לבית המשפט, בישראל קיים צורך בפחות מ-3,000 טונות אמוניה מתוך 12 אלף הטונות הנשמרים במכל - כאשר יתרת הכמות משרתת את המפעל ומיועדת לייצוא.

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה, בירך על ההחלטה "כמי שפועלים כבר שנים לצמצום התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה אנחנו מברכים את החלטת בית המשפט לרוקן את מכל האמוניה- הפצצה המתקתקת במפרץ חיפה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תעצור את כל התכניות להרחבת התעשייה המזהמת במפרץ חיפה ותתייחס לסוגיה כאל אתגר לאומי שמצריך את מעורבותם של משרדי ממשלה רבים יחד עם תקציבים הולמים שיסייעו בהבראת המפרץ ויתנו עתיד נקי לקרוב למיליון התושבים שחיים במטרופולין חיפה".

ליהי שחר, מובילת המאבק בתעשייה המזהמת בחיפה מטעם ארגון "מגמה ירוקה", הוסיפה "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט לרוקן את מיכל האמוניה תוך עשרה ימים. זוהי חרב מתהפכת מעל ראשיהם של מאות אלפי תושבי חיפה ואלפים נוספים בערי חוף אחרות שאוניות האמוניה משייטות בהן. מצפים מממשלת ישראל להמשיך במגמה לנקות את מפרץ חיפה מכמויות החומרים המסוכנים ובראש ובראשונה לעצור את הרחבת התעשייה הפטרוכימית".