משמרת עמונה מול משרד ראש הממשלה
משמרת עמונה מול משרד ראש הממשלהצילום: חזקי עזרא

תחת הכותרת 'אל תשכחו אותנו בלי בית' הציבו אתמול (ראשון) מפוני עמונה משמרת מחאה מול הכניסה למשרד ראש הממשלה.

תמר ניזרי, דוברת הישוב שפונה, מספרת ביומן ערוץ 7 כי לפי שעה לא רואים התושבים היערכות כלשהי, הן בממד הישובי והן מול התושבים באופן פרטי, לקראת הקמתו של ישוב חדש כהבטחתו של ראש הממשלה. "כל אחד צריך לדאוג לעצמו".

לדבריה "מה שנשאר לנו זו הקהילה והאהבה לארץ" ומה שיכול לנחם במעט את התושבים היא השמירה על הקהילתיות בישוב החדש.

באשר להבטחות קובעת ניזרי כי "שום דבר לא קורה", ובעוד נתניהו מצהיר הצהרות יפות "והוא יודע לדבר יפה", כלשונה, בפועל מהבטחתו שישובה יישאר על ההר נותרו רק שופלים שהגיעו כדי להרוס את הישוב.

לפי שעה מקווים ומייחלים תושבי הישוב לראות את הכנסתו של ישובם לסדר היום הממשלתי, על מנת שתתקבל ההחלטה שאכן תאפשר את יישומן של ההבטחות. גם מהלך ראשוני זה עדיין לא קורה.

על שאר הפוליטיקאים אומרת ניזרי כי אלה מקפידים להיות חיוביים מאוד ואמפטיים מאוד, "אבל זה לא מספיק, עד שהדברים לא ירדו למעשה, עד שהישוב החדש יקום".

בהמשך הדברים נשאלה ניזרי אודות הודעתו של גוף המכונה 'צעירי גאולת ציון' ולפיה אנשי עמונה הצביעו במפה על האתר הראוי לבניית ישובם החדש במקום בו קיים הישוב שלהם, איש, טוענים חברי קבוצה זו, לא נועץ בהם ולמעשה מדובר בגירושם שלהם מאדמתם לטובת הקמתו של הישוב עמונה החדש.

ניזרי מספרת על מפגש שהתקיים עם חברי אותה קבוצה, "הדבר האחרון שאנחנו צריכים הוא עוד מאבק או עוד ריב. מבירורים שעשינו אין בזה הרבה. הרבה צעירים שגרים שם אמרו לנו שהם רוצים שנבוא להקים ישוב חדש". לזאת היא מוסיפה ומציינת כי היום בערב יוצגו בפני חברי הישוב תוצאותיו של אותו מפגש ובהמשך יתקיימו מפגשים נוספים לבחינת היתכנות הקמת עמונה באתר זה.

על יתרונו של המקום כמועמד להקמת עמונה מחדש, אומרת ניזרי כי מדובר במקום שבו שטח מספיק גם לבניית יחידות הדיור הנדרשות וגם לצרכים חקלאיים התואמים את עיסוקיהם של רבים מעקורי עמונה. כמו כן לאישורו של המקום לבנייה לא נדרשת פרוצדורה מורכבת וארוכה מדי. מעבר לכך "כשהגענו לשם לסיור הרגשנו שמשהו מרוחה של עמונה נמצא במקום".

באשר למצבם הנוכחי של עקורי הישוב מספרת ניזרי כי אלה שוכנו במדרשיית עופרה שהסיטה את עיסוקיה לתקופה זו על מנת לאפשר מגורים לאנשי עמונה. בשלבים אלה של המתנה במדרשה "אנחנו מנסים לסדר את החדרים שקיבלנו לאיזו הרגשה של בית".