דרימליינר 787-10
דרימליינר 787-10צילום: בואינג

בואינג, יצרנית המטוסים המובילה, מודיעה על התחייבותה של חברת התעופה הלאומית של סינגפור, סינגפור איירליינס, לרכישה של 20 מטוסים ממשפחת דרימליינר החדשה מדגם 777-9 וכן 19 מטוסים מדגם 787-10.

חברת התעופה הלאומית היא הלקוחה החדשה המצטרפת למועדון הלקוחות המזמינים מדגמי דרימליינר החדשים ביניהם אל על, וייטנאם איירליינס וקטאר איירווייס, זאת, בצד חידוש מחויבותה הקודמת של חברת התעופה לרכישתם של 30 מטוסי בואינג מדגם 787-10.

קווין מקא'ליסטר, מנכ"ל חטיבת המטוסים האזרחית של בואינג, אמר: "חברת התעופה סינגפור איירליינס היא בין לקוחותינו המוערכים ביותר מ-50 השנים האחרונות. אנו שמחים שהיא בחרה להמשיך את המחויבות שלה אלינו ולבחור בדגם ה-777 וכן בדגם ה-787 על מנת להרחיב את צי המטוסים רחבי הגוף שלה. אלו מטוסים יעילים, בעלי יכולות מתקדמות הזוכים להערכתו של ציבור הנוסעים. אנו גאים באמון, במחויבות ובתמיכה לה זכינו מצד חברת תעופה שהיא בין המוערכות והמובילות בשוק".

שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, הכוללת כנף בתצורה חדשה, מנועים חדשים ואווירודינמיקה עילית במשפחת מטוסי ה-777 מייצרים חסכון משמעותי בדלק. דגם הבואינג 777-9 צפוי להיות המטוס המסחרי שהוא דו מנועי, הגדול והיעיל בעולם, בעלויות הנמוכות ביותר פר מושב, שאין לו מתחרים בשוק.

מטוס הבואינג מדגם ה-787-10 הוא החבר השלישי במשפחת מטוסי דרימליינר היעילה, הזוכה לציונים גבוהים במדד שביעות הרצון של הנוסעים, זאת בצד קיבולת נוסעים ומטען גבוהה. דגם ה-787-10 צפוי להשלים את משפחת מטוסי דרימליינר ולקבוע תקן חדש למדדים של יעילות, צמצום פליטה של גזים לאטמוספירה וחיסכון בדלק של עד 25% פר מושב, יחסית למטוסים המתחרים שהוא צפוי להחליף.

מאז השקתו, סייע מטוס הדרימליינר ביצירת חיבור שלא היה מעולם, בין יעדים ברחבי תבל, זאת הודות לפתיחתם של קווים בלמעלה מ-130 יעדים חדשים.