חוטובלי: העולם שומע את שרי ישראל מדברים על ריבונות

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) התייחסה הערב (ראשון) לפגישה שיקיים השבוע ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא האמריקני טראמפ, והביע תקווה שראש הממשלה יחיל בצורה מדורגת את הריבונות על אזור יהודה ושומרון.

בכנס הריבונות הרביעי שנערך בירושלים, אמרה חוטובלי כי "בשנים שבהן לא העזנו לבקש ריבונות איבדנו, הפסדנו את הצדק, את האמת, את הסיפור הישראלי. בשנים שבהן אמרנו לעולם שנוכל לפתור את העניין בפשרה כי אנחנו עם רודף שלום לא עסקנו במאבק על הצדק הישראלי, ומי שלא מאמין בזכותו להתנחל בשילה, עלי ובית אל אין לו מה לחפש בתל אביב, הרצליה וראשון לציון.

"בשנים שבהן איבדנו את הסיפור הישראלי למדנו בדרך הקשה שלא ניתן לחלק את הארץ. עקרנו את גוש קטיף וקיבלנו את עזה הנוראית שהיא רעה לישראלים ולפלשתינים", הדגישה חוטובלי.

סגנית השר סיפרה כי בפגישה עם ראש הממשלה ביום רביעי האחרון, אמרה לו שהבסיס הפוליטי שלו דורש ריבונות. "אפשר לעשות זאת בצורה מדורגת ולהתחיל עם ירושלים רבתי וממנה להחיל את החוק על ההתיישבות כולה ובהמשך עד לריבונות שלנו מהים והירדן, אבל כדי לעשות זאת נדרשת אחדות בשורות, בלי תחרות מי ימני יותר.

"אנחנו מייצגים חצי מיליון מתיישבים שרוצים שהדין שיחול עליהם יהיה הישראלי ולא מנהל אזרחי ומשטר צבאי. מי שנמצא תחת כיבוש הם המתנחלים וצריך להפסיק את הכיבוש''.

סגנית שר החוץ אמרה עוד כי נתניהו יוצא לוושינגטון כשמאחוריו הציבור "ששם אותו על הכיסא" ,כדי להביא בשורה בנושא האיראני, "זה חשוב אבל חשוב יותר לספר לעולם למה אנחנו כאן, כי כשנספר את האמת שלנו כל מה שסביבנו יזכה ליציבות".