גמליאל בכנס ירושלים. היום
גמליאל בכנס ירושלים. היוםצילום: לשכת השרה גמליאל

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל (ליכוד), נאמה היום (שני) בכנס ירושלים ה-14 והתייחסה לנסיעתו הצפויה של ראש הממשלה לוושינגטון.

"בשעות אלו בהן ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה את דרכו לפגישה אצל נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, אני רוצה לחזק ולתמוך בראש הממשלה ולהגיד בשמי ובשמם של רבים מחבריי בממשלת ישראל כי אנו סמוכים ובטוחים כי ראש הממשלה יידע לשמור על האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל", פתחה גמליאל.

"יש לנו ידיד בבית הלבן, הגיעה העת לחזק את ההתיישבות ולאמץ את דוח אדמונד לוי. הגיעה העת להסדרת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ולהחלת הריבונות על כל חלקי המולדת", קבעה גמליאל.

בדבריה, התייחסה גמליאל גם לחוק ההסדרה, ואמרה כי "בשבוע שעבר, אישרה כנסת ישראל, בהובלת ראש הממשלה נתניהו, מהלך היסטורי להסדרת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. אמנם באיחור תהומי של יובל שנים, אך מוטב שחרור בשנת היובל משעבוד עולם לקונספציות שגויות. צריך לומר ביושר, באירופה גינו. גם הפלסטינים גינו. אבל מה חדש? הם גינו, מגנים ויגנו אותנו עוד כל כך הרבה פעמים, ובסוגיות שונות ומשונות – וראו זה פלא, גם אחרי שישים ושמונה שנות "גינוי", העם העברי עדיין יושב בציון".

גמליאל התייחסה גם למאבק ב-bds ואמרה, "הרשו לי להרגיע את אחינו בשמאל, הסירו השק והאפר מראשיכם, החזירו את המקוננות לביתן, השביתו את מכבש תעמולת הבהלה, לא חרם, לא BDS, לא סנקציות –אלו מושגים לא רלבנטיים, מושגים של יום האתמול, אנחנו כבר במחר. ובמחר הטכנולוגי, איומי החרם והגינוי שוב לא צריכים להיות רלבנטיים. ולמעצמה טכנולוגית אין זה איום, כי אפשר להילחם בהם ואפשר למגר אותם. את החרם מנצחים לא בהתקפלות, את החרם מנצחים בחוכמה".