קריסת מנוף בבת יםדוברות מד"א

בבת ים קרס אחר הצהריים (שני) מנוף על מספר כלי רכב שעמדו ברחוב הקוממיות בעיר.

חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו במפעיל המנוף שנפצע באורח קשה ופונה בהכרה מלאה לבית החולים איכילוב בתל אביב.

אדם נוסף, ששהה במכונית עליה קרס המנוף נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים וולפסון בחולון - לשם פונו עוד שני פצועים באורח קל.

חובש רפואת חירום של מד"א חגי נתני שהגיע למקום האירוע סיפר, "הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א. מדובר בזירה מורכבת מאוד, מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על הכביש ופגע במספר רכבים".

"מפעיל המנוף כבן 30 נלכד ויחד עם כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח איכילוב כשמצבו קשה. גבר כבן 38 חולץ מרכב שנפגע מהמנוף, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בכל חלקי גופו, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה יחד עם גבר כבן 49 וילדה כבת 9 שהיו בסמוך ונפגעו באורח קל משברי המנוף שקרס", הוסיף נתני.

המשטרה, בשיתוף מהנדסי העירייה ושירותי הכבאות פועלים כדי לפנות בבטחה את המנוף שקרס, לפתוח את ציר התנועה ולהשיב את החיים למסלולם.

בשלב זה סגור לתנועת כלי רכב רחוב הקוממיות בקטע שבין רחוב יצחק שדה ורחוב הנביאים. המשטרה מאפשרת לתושבים המתגוררים במקום להכנס ולבוא באמצעות ציר חלופי.

חקירת המשטרה לגבי נסיבות האירוע נמצאת בעיצומה ושני מנהלים באתר בו פעל המנוף שקרס, עוכבו הערב לחקירה.

יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי, התייחס לאירוע קריסת המנוף בבת ים וטען כי "הכתובת היתה על הקיר וחבל שאחרי אינספור אסונות וזעקה אותנטית מצד המנופאים לא נעשה דבר מצד הממשלה".

"זו פשוט הפקרות כיוון שהמדינה אומרת לעצמה כנראה שהחיים שלהם שווים הרבה פחות. צריך להקפיא את כל הפעילות בענף הנדל"ן עד שלא ייפתרו הליקויים החמורים האלה. כמה אנשים צריכים למות כדי שהמסר יובן?", תהה שמולי.