"המטופל הוא בעל התיק הרפואי שלו"

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בתי החולים 'הדסה' הציג בכנס ירושלים את המהפכה הדיגיטלית העוברת על המוסדות בניהולו.

יוני קמפינסקי , י"ז בשבט תשע"ז

פרופ' זאב רוטשטיין בכנס בשבע
פרופ' זאב רוטשטיין בכנס בשבע
צילום: ישראל ברדוגו

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בתי החולים 'הדסה' בירושלים, הציג הערב (שני) את המהפכה הדיגיטלית שעברה על המוסדות הרפואיים, במלאת שנה למינויו לתפקיד.

"אבל אנחנו עושים מהפכה שכולם כבר רואים. אנחנו בדרך להדסה דיגיטל. המשמעות היא שכל מטופל יוכל לקחת איתו את כל המידע הרפואי שלו בכל מקום, בכל זמן. לא צריך להגיע לבית הרפואה בשביל לקבל מידע", אמר רוטשטיין.

הוא הוסיף, "אנחנו פועלים היום ברפואה מונעת כדי שאנשים לא יגיעו אלינו במצב קשה. במקביל אנחנו מתקדמים עם הטכנולוגיה אבל יחד עם זאת, אנחנו רוצים מגע אישי עם כל אחד ואחד מהמטופלים. יותר דיגיטלי אבל יחד עם זאת כל הזמן יותר ויותר אישי. אנחנו לא רוצים לראות את המכונות, אלא את האנשים".

רוטשטיין ציין כי "הטכנולוגיה עוזרת לנו להתחבר ללקוחות שלנו מרחוק. זה קורה כבר מחר. אנחנו מתכוונים להעצים את הלקוחות שלנו. לתת להם מידע כדי שהם לא יישענו על גוגל - וייכנסו לפאניקה. אנחנו רוצים שהמטופל שלנו יהיה שותף להחלטות שלנו - ומבקשים שהוא יהיה מחובר כל הזמן למידע הרפואי שלו ולא יהיה נתון למתח בזמן שהוא ממתין לתוצאות בדיקות".

לדבריו, "אנחנו מעודדים את המטופלים שלנו להתייעץ עם מי שהם רוצים. לא לחינם אנחנו קוראים לזה 'הדסה שלי'. המטופלים הם הבעלים של התיק הרפואי שלהם. הם יכולים לקבל לכף היד שלהם את כל המידע כולל אפילו הנחות ומבצעים. וכפי שאתם בוודאי יודעים, זה לא עולה לכם כסף. כל זה חלק מהשירות שאנחנו כהדסה, נותנים לציבור".