לוזון. חוזר לאמן בליגת העל
לוזון. חוזר לאמן בליגת העלצילום: פלאש 90

חודש וחצי לאחר שהתפטר מאימון הפועל תל אביב, גיא לוזון שב לליגת העל ומהדלת הראשית.

אחרי שפיטרה מוקדם יותר היום (שני) את מאמנה השני העונה, ההולנדי רנה מולנסטיין, האיצה מכבי חיפה את חיפושיה אחר מאמן שלישי, ולפני זמן קצר הודיעה על סיכומו של גיא לוזון כמאמן הקבוצה למשך השנה וחצי הקרובות.

לוזון, בן ה-41, החל את קריירת האימון שלו במכבי פתח תקווה, הקבוצה בה משפחתו היא בעלת הבית, והוביל את הקבוצה להישג השיא שלה כשזו סיימה במקום השני בטבלת ליגת העל בכדורגל והעפילה לשלב הבתים של גביע אופ"א.

מאז עברה קריירת האימון של לוזון בין הרים ותהומות כשאימן בין היתר בהפועל ת"א ממנה פוטר בקדנציה הראשונה שלו, בבני יהודה, בנבחרת הצעירה של ישראל ובליגות הבלגית והאנגלית.

לישראל חזר לוזון באמצע העונה הנוכחית כשקיבל את מפתחות אימון הפועל ת"א מאלי גוטמן, רגע לפני משחק הדרבי התל אביבי המשפיל שהסתיים בתבוסה צורמת בתוצאה 0:5.

לוזון לא הרים ידיים ולמרות בעיות כלכליות חריפות שגרמו לפירוק הקבוצה, עתיד לוט בערפל ופגיעות מקצועיות רבות, הצליח להשאיר את האדומים מת"א בחיים, בעיקר בזכות מנהיגות ודחיפת שחקנים רבים.

לאחר שנמכרו ועזבו את הקבוצה לא מעט שחקנים, החליט לוזון שדי לו והודיע על התפטרות מהפועל ת"א.

לפני שסיכם בחיפה, הוזכר לוזון כמועמד להגיע לבית"ר ירושלים במקומו של רן בן שמעון, אך סירב לעשות זאת באמצע העונה וללא שניתנה לו יד חופשית לבצע החתמות. כעת לוזון מגיע באותה סיטואציה אל מכבי חיפה, אך בתקציב ובסגל שחקנים גדול בהרבה מזה שחיכו לו בבית"ר.

כאמור, לוזון יהיה המאמן השלישי של הירוקים העונה והשביעי בחמש השנים האחרונות. מספרים שרק מלמדים על הבעיה האמיתית בחיפה. האם לוזון יצליח לעשות במכבי חיפה את מה שעשה בהפועל ת"א לאחרונה?

לאתר הרשמי של מכבי חיפה אמר לוזון, "אני נרגש להגיע למכבי חיפה, זה אתגר גדול, פסגת הקריירה. מצפה לי המון עבודה, אני אעשה הכל על מנת שמכבי חיפה תגיע למקומות שהיא ראויה להם".