קטי קרקולוב, עד לא מזמן מנופאית באתר בנייה באשקלון, לא מתפלאת על אירוע קריסת המנוף בבת ים לפני מספר ימים.

"בתחילת החודש התפטרנו 150 מנופאים מכל הארץ כמחאה על התנאים והסכנות בענף. מחאת המנופאים שייכת לכל אזרח. אנחנו עובדים ליד גני ילדים, בתי ספר וכבישים וקריסת מנוף נוסף זול שאלה של זמן. המנופים בארץ הם משנות השישים והשבעים, קונים בזול את הזבל של אירופה ועם זה אנחנו עובדים".

לדבריה בטיחות המנופים בישראל מוטלת בספק, "זו עבודה מסוכנת ולא פעם נתקלתי בכל מיני תיקונים במנוף, הייתי רואה פינים משוחררים והבטונדות למטה לא קשורים כמו שצריך וכשאתה אומר שצריך לתקן אומרים לך כן כן ובנתיים תעבוד ואם אתה לא רוצה מעבירים אותך לאתר אחר".

קרקולוב מקווה עוד לחזור למקצוע, "ברוסיה זה מקצוע של נשים בישראל פחות אבל ידיד שלי מנופאי הכניס אותי לענף. בהתחלה פחדתי אבל בסוף מתרגלים לגובה. מה שכן העבודה ברוחות באמת מפחידה ולא משנה איזה נסיון יש לך, המנוף מיטלטל מצד לצד וזה באמת מסוכן. הקמנו אגודה שיתופית לכל העגורנים ואני מקווה שעוד נחזור לעבוד אם ישפרו את הבטיחות ותנאי התעסוקה, מכריחים אותנו לעבוד המון שעות תמורת 35 ש"ח לשעה, אני לא יודעת אם המנופאי שנמצא עכשיו בבית החולים היה צריך לעבוד בשביל סכום כזה. יש מחסור עצום במונופאים, מתקשרים אליי ומציעים לי לעבוד תמורת 100 ש"ח לשעה אבל אני לא חוזרת עד שיסדירו את המצב בענף".

היא מזהירה שהאסון הבא הוא עניין של זמן, "אתה רואה את התמונות מאתמול וגם אם אני לא מהנדסת אפשר לראות שהבסיס של המנוף היה צריך להיות שקוע יותר באדמה, לצערי מה שקרה אתמול זה רשלנות וזלזול מוחלט מצד המדינה".