בית משפט
בית משפטצילום: אייסטוק

מאבק של אם יהודייה על גורל שתי בנותיה הקטינות מגיע בימים אלו אל בית המשפט.

ח', יהודייה בת 31, גדלה בבית מורכב. אמה הייתה נכה והיא עצמה נשלחה לפנימיה בגיל צעיר. בגיל 18, כשרצתה לחזור לבית הוריה, אמה הוציאה כנגדה צו הרחקה מהבית ללא כל סיבה נראית לעין וללא התראה מוקדמת. בהיעדר מקום ללכת אליו, נאלצה ח' לחיות ברחוב יחד עם חפציה האישיים והמועטים.

במצבה העגום, נקלעה ח' לקשר עם ערבי וכעבור תקופה קצרה נישאה לו, כשהיא עוברת להתגורר עמו בדרום הארץ. כשנה לאחר מכן, זמן מה לפני לידת בתה, נעלם הבעל הערבי במפתיע.

"רק לאחר לידת בתי הבכורה, ביום השחרור מבית החולים, בעלי הופיע פתאום, והפעם עם משפחתו המורחבת. הם החליטו לקחת אותי ואת בתי התינוקת לביתם בכפר הערבי", היא מספרת.

מהרגע הראשון של הגעת ח' יחד עם בתה לכפר, החלה משפחתו של הערבי להתעלל בה בצורה קשה לתיאור. "לאחר תקופה מסוימת נולדה לי ילדה נוספת, אבל ההתעללויות מצו ומצד משפחתו לא פסקו ואף גברו כשהם מקניטים אותי ללא הרף על יהדותי".

לאחר תקופה מסוימת, ניצלה ח' הזדמנות שנקרתה בידה וברחה בעור שיניה מהכפר. "הרגשתי שאני לא מסוגלת יותר", סיפרה השבוע.

ח', שהשאירה את שתי בנותיה מאחור, יצרה לאחרונה קשר עם יד לאחים. "מדובר באישה מפוכחת אך נסערת שששתי בנותיה נשארו בכפר והיא נאלצה לברוח", מספרים במחלקה להצלה מטמיעה בארגון. "הרגענו אותה והצענו לה ליווי וטיפול כדי לחזק אותה ובהמשך להשיב לה את בנותיה".

בימים האחרונים הוחלט להעביר את הטיפול בנושא למגרש המשפטי, במטרה להחזיר את הילדות לידי האם היהודייה.

עו"ד אבישי גריידי, המייצג את ח' מטעם יד לאחים בבית המשפט, מסביר כי "המקרה של ח' די מורכב מאחר ומשפחתו של אותו צעיר ערבי יוצרת קשיים רבים ולא מאפשרת לה לראות את בנותיה הקטינות ובטח שלא להשיב אליה את בנותיה".

עם זאת מוסיף עו"ד גריידי, כי הוא אופטימי באשר לגורל הילדות. "אין סיבה בעולם שאֵם יהודייה שמצבה מאפשר לה לגדל את בנותיה הקטינות, לא תוכל לקבלן חזרה לידיה".