לבלום. השר לוין
לבלום. השר לויןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

השר יריב לוין, נאם אחר הצהריים (שלישי) בשם הממשלה בישיבה המיוחדת לציון 68 שנים לכינון הכנסת, במקומו של ראש הממשלה, והתייחס להתערבות מערכת המשפט בעבודת הכנסת.

"בשנים האחרונות אנחנו עדים לפגיעה הולכת וגוברת במעמדה של הכנסת מצדה של הרשות השופטת, המעמיקה את התערבותה בנושאים המסורים לסמכותה הבלעדית של הכנסת, ובראשם בתחום החקיקה", ציין לוין.

לדבריו, "אין אח ורע בעולם למצב בו בית המשפט נוטל לעצמו, בלי הסדר חוקי שלם וברור, את הסמכות לבוא בנעלי הריבון ולפסול חוקים של הפרלמנט. הדבר חמור במיוחד כאשר מהרכב בית המשפט העליון ממודרים זה שנים ציבורים רחבים, תוך שמינוי שופטים נעשה בחדרי חדרים ללא דיון ציבורי, ללא שקיפות ובאופן שמשמר את שליטתה של קבוצה מצומצמת על המערכת כולה".

"אני סבור שהגיע הזמן שהכנסת תאמר את דברה בצורה חדה וברורה", קרא לוין, "בימים אלה הוגשו עתירות נוספות לפסילת חקיקה של הכנסת וראוי שהכנסת תתייצב ותאמר באופן הברור ביותר- לא עוד".

"על הכנסת לומר לבית המשפט באופן הברור ביותר- הסר ידך מן החקיקה. במדינה דמוקרטית החקיקה נקבעת בפרלמנט על ידי נציגי העם ולא בבית משפט שהרכבו אינו משקף כלל את הרכב החברה הישראלית", טען השר לוין.

לוין הוסיף, "עלינו להישיר מבט ולעמוד על כבודה, מעמדה וסמכויותיה של הכנסת, הן כלפי חוץ, והן בדרישותינו להתנהלות הולמת שלנו עצמנו. הגיעה השעה לעשות זאת".