ערד ניר: הימין הישראלי מחבק ימין קיצוני אנטישמי

עורך חדשות החוץ של חברת החדשות של ערוץ 2, ערד ניר, השתתף אחר הצהריים בפאנל בנושא המאבק ב-BDS שנערך בכנס ירושלים ה-14.

ניר התייחס לטענה שמדובר בתופעה שנובעת מאנטישמיות ואמר, "אני מסכים שיש אנטישמיות שמקורה בשמאל הקיצוני, ואין ספק שחלק מהאנטישמיות הקלאסית הלטנטית והאחרת מתבטאת באנטי ישראליות ולא משנה מה".

עם זאת התריע ניר, "יש גם אנטישמיות שמטרידה מאוד את הקהילות היהודיות שמקורה בימין הקיצוני. אלו שציירו צלבי קרס בארה"ב בשבועות האחרונים הם לא מוסלמים. הם ימין קיצוני. את טראמפ סובב ימין קיצוני וזה שטראמפ לא ציין בהודעת ההשתתפות שלו ביום השואה הבינלאומי את האנטישמיות, זה בגלל שהוא מוקף באנשים וביועצים אנטישמים".

"יש אנטישמיות בימין הקיצוני והמפלגה השלטת במדינת ישראל מחבקת את הימין הקיצוני באירופה וכרגע גם בארצות הברית, נותנת לו לגיטימציה וגורמת לו להצלחות פוליטיות כאלו ואחרות", טען ניר.

"אני חושב שזה מסוכן, אני חושב שזה בעייתי. מרין לה-פן לא אוהבת ישראל ולא אוהבת יהודים, וכנ"ל לא שטראכה האוסטרי ולא דה וילדרס ההולנדי", ציין ניר את מנהיגי הימין הקיצוני הבולטים באירופה.

לדבריו, "יש בעיה בכך שמפלגת השלטון כאן מחבקת את האנשים האלה, ראשי המתנחלים נפגשים אתם ומארחים אותם, ורואים בהם בעלי ברית. הם לא כאלה וזה מסוכן".