אייפון
אייפוןצילום: istock

ענקית העברות התשלומים הרוסית יאנדקס (Yandex) מתחילה לפעול בישראל ותשיק שירות להעברת כסף בין אנשים או עסקים בעזרת שליחת מסרון ממכשירי אפל.

משתמשים יכולים גם ליצור קבוצת צ'ט כדי לאסוף כספים למטרה משותפת, כל משתתפי הקבוצה יראו בזמן אמת כמה כסף כבר נאסף.

השקת השירות בישראל תיערך במסגרת כנס המובייל GMIC (ג'ימיק), שם יוצגו לקהל יתרונות חדשים של השירות הרוסי על פני שירותים ותיקים הקיימים בישראל.

לדברי ניר דשטי, מנהל כנס ג'ימיק: "בנוסף לנוחות של העברת כסף במסרון המערכת מדווחת לפני ההעברה על סכום התשלום הסופי במקרה של תוספת עמלה, זה פתרון לבעיה נפוצה של עמלות המרות מטבע הצצות רק לאחר ביצוע עסקה דרך בנקים או חברות אשראי''.

שירות המסרונים של יאנדקס מבוסס על תשתית iMessage של מכשירי אפל. השולח בוחר איש קשר ומציין במסרון את סכום ההעברה, כדי להשלים את הפעולה המערכת מבקשת להזין סיסמא אישית.

אם סכום כסף הועבר לאיש קשר ללא חשבון יאנדקס הוא יקבל הזמנה להורדת האפליקציה כדי לקלוט את התשלום. התשלום מועבר בעזרת החברות ויזה ומאסטרקארד בהתאם לתקני הבטיחות הבינלאומיים שהן מחייבות.

כנס המובייל ג'ימיק הוא אירוע בינלאומי המתקיים בבירות טכנולוגיה ברחבי העולם ומסייע לחברות הייטק להרחיב את פעילותן לתוך סין. במהלך הכנס שיתקיים בתל אביב בחודש הבא, ייערך פאנל העוסק בהעברת תשלומים דרך הטלפון הנייד וגם תחרות סטארטאפים בינלאומית, במסגרתה מיזמים יתמודדו על השקעות בהיקף של מאות מיליוני דולרים.