בפגישה עם הרבנים
בפגישה עם הרבניםצילום: 'איגוד רבני קהילות'

איגוד רבני הקהילות החל בסדרת הכשרות מקצועיות לרבני בתי כנסת וקהילות.

בנוסף להכשרה הלכתית כגון הלכות חופה, שימוש בהלכות מראות וכלים מעשיים לפסיקה בדיני כשרות, הרבנים מקבלים הכשרה מקצועית נרחבת הכוללת קורסי גישור ופישור, שלום בית, טיפול במקרי קצה (אלימות בתוך המשפחה והקהילה, פגיעות מיניות ועוד) רטוריקה ושיח אישי, ליווי כלכלי למשפחות מעוטות יכולת, עבודה בזירה תקשורתית וציבורית, ועוד.

קווין ברמייסטר, איש עסקים יהודי אוסטרלי החליט לקחת את ההכשרה על כתפיו ולממן חלק ניכר מהכשרות הרבנים ומלגות לרבנים.

בביקורו השבוע בישראל נפגש עם רבני איגוד רבני הקהילות ואמר: "השאיפה והציפייה שלי הם שהחזון שלכם כרבני קהילות שכעת משפיע רק על חברי הקהילות שלכם, יבוא לידי ביטוי בציבורית הישראלית, כך שההלכה היהודית והחוק הישראלי יתחברו, ואתם תהיו אלה שמובילים את המהלך. אני מקווה שהשפעה שלכם תלך ותתרחב ותגיע גם לקהילות שרחוקות כיום מתורה וממצוות".

המיזם כולו מתבצע בשיתוף מספר גופים בניהם מיזם "חיבורים" - המקיימים מרכזי משפחה בישראל לשיפור חיי המשפחה בישראל.

בריימיסטר, שהיה מבעלי תוכנת שיתוף הקבצים הפופולרית "קאזה" ומייסד "סקייפ", מגלה בשנים האחרונות עניין רב ביהדות, וטוען כי הוא רואה שליחות לסייע ולתרום לקירוב הגאולה. מיזם ההכשרה מהווה נדבך נוסף בפעילותו הפילנטרופית ברוח היהדות. מיזם מפורסם של בריימיסטר הוא תכנית "Jerusalem 5800", שמטרתה להפוך את ירושלים למרכז תיירותי עולמי בטווח של 30 שנה.

הרב עמיחי אליהו, מנכ"ל איגוד רבני הקהילות, מספר: "האיגוד שם לו למטרה להכשיר את הדמויות התורניות שינהיגו את עם ישראל בדור הבא. אנו זוכים ללוות למעלה מ100 רבנים בדרכו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. ברוך ה' מעגלי ההשפעה הולכים ומתרחבים. ההירתמות של קווין למען הכשרת הרבנים מדהימה. הציפייה שלו לגאולה לא נשארת רק בסידור התפילה אלא מתבטאת בפעילות מתמדת".

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים שחיבר בין בריימיסטר לאיגוד רבני הקהילות, מסר: "כחבר במועצת העיר ירושלים, וכמי שדואג לעתידה ומעמדה של הרבנות בארץ, אני שמח שישנו שיתוף פעולה בין מיזם "חזון ירושלים 5800" ו"חזון לרבנות", שיתוף פעולה שבמסגרתו קיים שיתוף פעולה בין גווני הרבנות בארץ, בתקווה שכך נקרב את הגאולה ואת בניינה של ירושלים".

במפגש עם הרבנים
במפגש עם הרבניםצילום: איגוד רבני הקהילות