מוסקבה
מוסקבהפלאש 90

בצעד נדיר, שגריר ישראל במוסקבה, מתח ביקורת על התנגדות רוסיה להרחבת הגדרת האנטישמיות בארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה, OSEC.

השגריר גארי קורן אמר היום (רביעי) בראיון לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי רוסיה היא המדינה היחידה שהתנגדותה מנעה את הרחבת ההגדרה של האנטישמיות ב-OSEC, המאגד 57 מדינות. סוכנות הידיעות JTA ציינה כי שגרירי ישראל במוסקבה כמעט אף פעם אינם מתייחסים בדבריהם לנושאים שלא קשורים ישירות לישראל וליחסים הדו-צדדיים בין המדינות.

דברי השגריר היוו אישור לטענות של ראש ארגון יהודי בריטניה, ג'ונתן ארקוש, ושל מקורות אחרים, לפיהם רוסיה היתה המתנגדת הבודדה להגדרה המחודשת, אשר מכניסה גם סוגים מסוימים של ביקורת על ישראל לתוך הגדרת האנטישמיות. ארקוש אמר ב-4 בפברואר שהוא מצפה לראות פעילות דיפלומטית ישראלית בנושא זה בעתיד הקרוב.

בינתיים, ברוסיה נדמה שלאנטישמים אין צורך בביקורת על ישראל בכדי להביע את אשר על ליבם. אחד המחוקקים בפרלמנט של סנט פטרסבורג אמר השבוע כי הנוצרים שרדו למרות האופן שבו אבותיהם של ברויס לזרביץ' וישנבסקי ומקסים לבוביץ' – שני יהודים המכהנים באותו בית מחוקקים – "בישלו אותנו בסירים והאכילו אותנו לבעלי החיים".

בחודש שעבר היה זה פטר טולסטוי, חבר בבית המחוקקים הפדרלי, שהאשים את היהודים ברדיפת הדת תחת הקומוניזם. הוא דיבר על צאצאיהם של האנשים אשר, ב-1917, "ניתרו מתוך תחום היישוב" (האוזר בו הורשו יהודים לגור, תחת שלטון הצארים) בכדי לנסות "ולמוטט את כנסיותינו".

הגדרת האנטישמיות המחודשת אומצה ע"י בריטניה וע"י ארגון של 31 מדינות הקרוי "הברית הבינלאומית לזיכרון השואה".