באר שבע רוצה להמשיך את החלום האירופי
באר שבע רוצה להמשיך את החלום האירופיצילום: רויטרס

"אנשים מדברים ואומרים שאם ננצח זו תהיה הפתעה, שידברו. גם אינטר הגיעה לכאן לנצח והפסידה". הדובר הוא מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, שמתכונן למשחק הראשון מבין שניים של הפועל באר שבע בשלב 32 הקבוצות האחרונות במפעל הליגה האירופית.

מחר (חמישי), תארח אלופת המדינה מבירת הנגב את בשיקטאש הטורקית, למשחק הראשון בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, בתקווה להמשיך את המסע האדיר והמיוחד של האדומים מבאר שבע באירופה.

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של שתיהן, בה נפגשו באר שבע ובשיקטאש, כשעבור הדרומיים מדובר גם במשחק הראשון מול יריבה טורקית במסגרת כלשהי. הטורקים מנגד, פגשו ארבע פעמים יריבות ישראליות - את מכבי ת"א ומכבי חיפה. המאזן: שני ניצחונות לטורקים ושתי תוצאות תיקו. הישג מרשים ללא ספק.

בכר לא מתכחש לעבודה כי באר שבע לא פייבוריטית לצמד המשחקים מול הקבוצה הטורקית, שמחזיקה בסגל שחקנים מצויינים ובעלת היסטוריה והישגים באירופה כשזו הופיע בעבר ברבע גמר גביע אירופה וברבע גמר גביע אופ"א. "יש לנו סגל מספיק חזק ואיכותי כדי להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין", אמר בכר שהוסיף כי "בשיקטאש היא קבוצה מצוינת, למרות שני ההפסדים האחרונים שלהם. יש להם חלק קדמי איכותי ומסוכן, נצטרך להיות מוכנים לנטרל אותם ולשחק את המשחק שלנו באצטדיון טרנר".

בכר נשאל אם הוא מאמין בסיכויי קבוצתו להעפיל לשלב שמינית הגמר של המפעל היוקרתי ואמר "ברור שאני מאמין בסיכויים שלנו. אנחנו מאמינים שאפשר לנצח כל משחק".

"גם אינטר הגיעה לכאן כדי לנצח, הובילה כבר 0:2 והפסידה. המשחק הזה חשוב עבורנו, עבור המועדון והקהל, ואני מאמין שנשיג תוצאה טובה".

עוד סימן בכר את המפתחות שלו לקראת המשחק כשאמר כי הכל תלוי באיך יתפתח המשחק. "בגלל שמדובר במשחק ראשון בבית - נעשה הכל כדי לא לספוג ואני מקווה שגם ננצח. חשוב שנשחק טוב, יש לנו כמה מטרות במשחק הזה".

לסיכום אמר בכר כי המפתח הכי חשוב וגדול ובו יש לדרומיים יתרון על פני הטורקים הוא בקהל, "אני בטוח שיהיה טירוף באצטדיון".