דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תקף היום (רביעי) את סוכנויות המודיעין של ארצו בטענה שהן ביצעו הדלפות "לא חוקיות" לתקשורת הנובעות מרצון לנקום על ההפסד של קלינטון.

"מידע מועבר באופן לא חוקי לניו יורק טיימס ולוושינגטון פוסט הכושלים ע"י קהיליית המודיעין", צייץ, והוסיף בסוגריים: "NSA ו-FBI?"

ה-NSA היא הסוכנות לביטחון לאומי, וה-FBI היא הבולשת הפדרלית. ההדלפות אליהן הוא התייחס הן אלה שנגעו לתוכן שיחות שניהל מייק פלין, מי שטראמפ מינה ליועץ לביטחון לאומי, עם שגריר רוסיה בארה"ב, בימים שלפני השבעת טראמפ.

"הסקנדל האמיתי כאן הוא שמידע מסווג מחולק באופן לא חוקי, כמו סוכריות, ע"י ה'מודיעין'", הוסיף טראמפ. "מאוד לא אמריקני".

טראמפ התייחס לנושא גם במסיבת העיתונאים שערך עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. הוא כינה את ההדלפות "מעשים נפשעים". "אנשים מנסים לפצות על הפסד נוראי שהדמוקרטים ספגו תחת הילארי קלינטון", אמר.

טראמפ הוסיף גם שמייק פלין, שאולץ להתפטר, הוא "אדם נפלא" שקיבל "יחס כל כך לא הוגן" מהתקשורת.

פלין עורר עליו את כעסו של טראמפ משום שטען באוזני סגן הנשיא, מייק פנס, שלא שוחח עם השגריר הרוסי לגבי הסרת הסנקציות האמריקניות מארצו. אולם תמלול השיחות ע"י אנשי מודיעין שצותתו להן, חשף כי הוא אכן שוחח עם השגריר על הסרת העיצומים.

יריביו של טראמפ טענו עוד בזמן מערכת הבחירות כי הוא נהנה מתמיכתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וכי פוטין עומד מאחורי מתקפת הפצחנים על מחשביהם של בכירים במפלגה הדמוקרטית, ושלל המידע המביך שאלה סיפקו.