רב-סרן אוהד כהן נוב על רקע מטוס הF16
רב-סרן אוהד כהן נוב על רקע מטוס הF16צילום: פלאש 90, דובר צה"ל

ארבעה חודשים אחרי התרסקות מטוס ה"סופה" בבסיס חיל האוויר במצפה רמון בו ניספה הטייס רב סרן אוהד כהן נוב ז"ל, בעת שחזר מפעילות מבצעית ברצועת עזה, מפרסם היום (חמישי) חיל האוויר את המסקנות אודות נסיבות האירוע.

בחיל האוויר קובעים שלא מדובר בכשל טכני וכי הממצאים מעידים על כך שהסיבה לנטישה היתה אי יכולתו של צוות המטוס להנחיתו בצורה סבירה.

הבעיה נוצרה על פי התחקיר מאחר שהמטוס נמצא במצב 'א-סימטרי', אש מתרחש כאשר צד אחד של המטוס שוקל אחרת מצידו השני של המטוס.

בעקבות הקושי בנחיתה החליט הצוות לנטוש את המטוס. בעת הנטישה נהרג כאמור הטייס והנווט נותר בחיים.

במהלך תהליך התחקיר השתתפו גופים ואישים שונים כולל מיצרנית המטוס, הצוות שלח לבדיקה מספר חלקים מהמטוס ובסופו של דבר הצליחו לאתר 5 אירועים אה סימטריים בשלבי ההמראה הטיסה והנחיתה של המטוס.

הצוות חזר כאמור מגיחה מבצעית בעזה כאשר עליו מספר חימושים אותם היה אמור להטיל בעת התקיפה. מסיבות שונות חלק מהחימוש לא נורה ועל כן המטוס חזר לנחיתה שלא בוצעה בשל אי היכולת ואז התרסקות המטוס היתה בלתי נמנעת.

מפקד חיל האויר קיבל את מסקנות הדוח והורה על שינוי הוראות הנחיתה.

אמש קיבלו בני משפחתו של אוהד כהן נוב ז"ל את ממצאי הדו"ח.