אפשר ליצור סרטים ולשמור על ההלכה

''מי ששולט בתרבות שולט במדינה''. כך אמר יעקב פרידלנד, מורה לאומנות באולפנת קריית ארבע, בכנס ה-20 ליצירה צעירה של החמ"ד לאומנות וקולנוע שנערך בסינמטק בירושלים.

"כמו שהטבענו את חותמנו בהתיישבות כך נטביע גם בתרבות", הוסיף פרידלנד.

בכנס ה-20 ליצירה צעירה של החמ"ד העניק ערוץ 7 פרס בסך 3,000 ש"ח על שם אדיר זיק ז''ל לסרט "העשיר". את הפרס קיבלו תלמידי ישיבת "דרכא המתמיד" בקרית שמונה.

"אני רוצה לציין כי לא מדובר בסתם עוד סרט", אמר אלירן אהרון שהגיש את הפרס בשם הערוץ, "מדובר בעלילה מעניינת שהסרט מביא. עלילה הנוגעת בנושא חשוב, האם כסף יכופף הלכה? האם העשיר שמאיים להפסיק את התרומות לבית הכנסת יקבל בסוף את פסק הרב? יש פה מוסר השכל שמדבר מאוד אל הזמן שלנו. עשיתם את זה".

הסרט ''צלילים של שקט'' זכה במקום הראשון בתחרות, הסרט מפגיש את הצופה עם סיפור מרגש של נערה כבדת שמיעה המתמודדת עם המגבלה ומקימה בית ומשתלבת בחברה.

ראש אולפנת 'צביה' ברבבה, הרב שמואל וייס, שלח איגרת לתלמידות האולפנה שבה הוא מברך אותן על זכייתן במקום הראשון ומשבח את המורה לתקשורת שלומית אסולין המביאה את התלמידות לרמה גבוהה של מקצועיות יחד עם תוכן ערכי.

"נקווה בעזרת ה' כי אמירה חברתית זו תמשיך לצאת מבית היוצר של האולפנה גם בתחומים נוספים ותהיה מקור השראה לכלל עם ישראל", אמר.

העשירישיבת חמ"ד המתמיד דרכא, קריית שמונה