נפתלי בנט
נפתלי בנטYonatan Sindel/Flash90

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס לדיווח ולפיו ראש הממשלה נתניהו שוקל מחדש את התחייבותו לבנות יישוב חדש לתושבי עמונה.

''התחייבות צריך לקיים. ראש הממשלה חתם על הסכם להקים ישוב חדש לתושבי עמונה. אני בטוח שהוא יעמוד בהתחייבות זו", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה גם היא לנושא וצייצה בטוויטר: ''הממשלה מחויבת להסכם שנחתם מול תושבי עמונה ואין לנו שום כוונה להפר אותו. יוקם ישוב חדש לתושבי עמונה כפי שהתחייבנו".

כאמור, בערוץ 2 דווח אמש כי נתניהו בוחן מחדש את ההבטחה להקים יישוב חדש ביו"ש לתושבי עמונה שפונו מבתיהם - למרות התחייבותו וההסכם החתום בין הצדדים. הנושא של בניית היישוב החדש נמצא ייבחן בדיונים בין ישראל לארצות הברית.

תושבי עמונה בירכו על הודעתם החד משמעית של שרי ''הבית היהודי'' ואמרו כי "לאחר ההרס הנורא שביצעה הממשלה ביישוב, הפרת הסכם חתום של המדינה כולל התחייבות פומבית של ראש הממשלה היא חצייה של קו אדום עבור המחנה הלאומי ואוהבי ארץ ישראל.

"זה היום ה-18 שאנחנו, משפחות עמונה וילדיהן, שוהים באכסניית נוער וממתינים למימוש ההתחייבות שנחתמה ועליה חזר ראש הממשלה בביקורו באריאל - להקים עבורנו ישוב חדש 'באופן מיידי', כלשונו''.

ראש מטה מאבק עמונה, אביחי בוארון, אמר לגלי צה''ל כי "אם ראש הממשלה אומר קבל עם ועדה, 'יוקם יישוב', נבוכתי. לא מובן לי כאזרח מדינת ישראל איך ראש הממשלה יכול להגיד 'אנחנו שוקלים את העניין הזה מחדש'. הרי אתה מחויב לציבור, מחויב לתושבי עמונה".

בוארון הבטיח כי התושבים ימחו על נסיגתו של נתניהו מול ביתו ברחוב בלפור בירושלים. "נעמוד מול מעון ראש הממשלה ונדרוש ממנו לעמוד בהתחייבות שלו; הבטחת, תקיים. הרסת, תבנה".