יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: דוברות

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הופתע לשמוע על פגישתו של ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל עם נציגי "שוברים שתיקה " ו"בצלם" במהלך ביקורו בישראל.

לפיד פנה בדחיפות לשגריר הבלגי, אוליבייה בל, וקרא לממשלת בלגיה להפסיק את התמיכה בארגוני השמאל הרדיקלי שעסוקים בהכפשת חיילי צה"ל ומפקדיו.

לקריאת המכתב לחצו כאן

במכתבו כותב לפיד לשגריר: "הבן שלי משרת בצבא; הוא בשריון. הוא ילד טוב עם תחושה עמוקה של מוסר. גם חבריו כאלו וכך גם מפקדיו. במהלך השנים האחרונות הם כבר בילו זמן ניכר בהצלת ילדים פצועים מסוריה והבאתם לבתי החולים בישראל. הם פטריוטים ישראלים שומרי חוק."

בהמשך קרא לפיד לשגריר הבלגי להפסיק את התמיכה של בלגיה בארגונים שעסוקים בהכפשת חיילי צה"ל, "זה לא עניין פוליטי; זה לא קשור לשמאל או ימין. זה משהו הרבה יותר עמוק ויותר משמעותי – כאב לבן חייל וכאיש ציבור אני לא אתן לאף אחד להפיץ שקרים על החיילים המדהימים הללו, וכל שאר הלוחמים האמיצים שלנו.

אז לא, אנחנו לא צריכים שתספקו תמיכה בינלאומית או שתשלחו כסף לקבוצות שמאל קיצוניות כדי שיפקחו על הבן שלי וחבריו. הם מסתדרים בכוחות עצמם. הם יודעים כי חובתם כחיילים בצה"ל היא לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי להגן על חפים מפשע. אם יש לכם כסף מיותר בבלגיה ואם אתם באמת מודאגים ממצב זכויות האדם, אז אתם מוזמנים להפנות אותו למקומות שבאמת צריכים אותו - כמו לקטסטרופה ההומניטרית המתרחשת בסוריה עם מיליוני פליטים."

במכתבו כותב לפיד לשגריר כי ישנו פוטנציאל לשיתוף פעולה פורה בין בלגיה לישראל, אך תמיכה בארגוני שמאל רדיקלים אינה יכולה להיות חלק מכך וכי מדובר בעלבון כלפי חיילי צה"ל, "החלטתכם לחבור לשמאל הקיצוני של החברה האזרחית בישראל אינה רק סוגיה של התנהגות דיפלומטית בלתי הולמת, אלא עלבון לכל מי שמשרת בצבא ההגנה לישראל, לבני משפחתו וחבריו.

אדוני השגריר, ראש הממשלה שלך חייב לעם ישראל התנצלות וכנציגו בישראל עלייך לשקול מחדש את סדרי העדיפויות של ממשלתך. יש פוטנציאל לשיתוף פעולה בהיקף גדול בין ישראל ובלגיה, אבל שיתוף פעולה זה לא יכול לבוא יחד עם חבירה לשוליים הקיצוניים של החברה הישראלית שמעוותים את המציאות כחלק ממסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל"

לסיום קורא לפיד לשגריר לשקול מחדש את ההתקשרות של בלגיה עם קבוצות קיצוניות שלא מייצגות אף אחד חוץ מאת עצמם.