ממשלת שבדיה הכריזה על עצמה באופן רשמי כממשלה הפמיניסטית הראשונה בעולם, אך היא מנהלת מדיניות הגירה שגורמת לעלייה חדה במקרי האונס והאלימות. כך הסביר הקולנוען עמי הורוביץ, שצילם סרט דוקומנטרי על הנושא, בראיון לרשת "פוקס" האמריקנית.

בשנת 2016 בלבד הכניסה שבדיה לגבולותיה יותר מ-160,000 מהגרים, למרות שהאוכלוסייה שלה קטנה מ-10 מיליון. רק 500 מהמהגרים האלה מצאו עבודה, לפי הסטטיסטיקה שנמסרה ברשת "פוקס".

הורוביץ הסביר שהשבדים רואים בעצמם "מעצמת-על הומניטרית". מהרגע ששבדיה הכריזה על מדיניות הדלתות הפתוחות, הסביר, שיעור הפשיעה באמצעות נשק חם ושיעור מקרי האונס נסקו אל על.

ואולם, לדברי הורוביץ, הרשויות מנסות לעיתים קרובת להסתיר את התרחשות המקרים ואת זהות מבצעי הפשעים. לדוגמה – באחרונה התרחש גל של מקרי אונס בפסטיבלי מוזיקה בשבדיה. כאשר מקרה כזה מתרחש, הסביר הורוביץ, קשה להסתיר את קיומו לאורך זמן בגלל שהיו כל כך הרבה עדים במקום האירוע.

הציבור בשבדיה מודע לקיומם של הפשעים, אמר הורוביץ, אבל השבדים מעדיפים להאמין שמדובר בעלייה כללית באלימות ושהאנסים הם ציבור "הגברים" הכללי – ולא המהגרים.

המגיש, טאקר קארלסון, כינה את התנהגות השבדים "גרוטסקית".

כאמור, ממשלת שבדיה מתגאה כי היא מנהלת מדיניות פמיניסטית, גם במסגרת מדיניות החוץ שלה. באחרונה חתמה שבדיה על הסכם סחר עם איראן. ואולם, כאשר נציגות הממשלה "הפמיניסטית" חלפו על פניו של הנשיא חסן רוחאני, כולן עטו חיג'אב.