לוזון. פתח את הקדנציה בחיפה ברגל ימין
לוזון. פתח את הקדנציה בחיפה ברגל ימיןצילום: ערן לוף, האתר הרשמי של מכבי חיפה

עידן חדש במכבי חיפה. אחרי שצברו רק 8 נקודות מתוך 27 אפשריות, ובתצוגות כדורגל רעות וחלשות, מכבי חיפה יצאה לדרך חדשה עם מאמן חדש על הקווים - גיא לוזון.

כבר במשחק הבכורה שלו במדים הירוקים, הצליחו חיפה ולוזון להשיג 3 נקודות יקרות במאבק על הכניסה לפלייאוף העליון, כשניצחו בתוצאה 2:0 את הפועל כפר סבא מתחתית הטבלה בזכות צמד שערים של דקל קינן הבלם.

היה זה המפגש ה-80 בין שתי הקבוצות הירוקות, זו מהשרון וזו מהכרמל, כשניצחון של חיפה לא היה מובן מאליו כלל, בעיקר בשל העובדה כי בשלוש מתוך ארבע הפעמים בהן הגיעו החיפאים לכפר סבא, זה הסתיים בהפסד של האורחים.

מנגד, כפר סבא שסגרה סיבוב שלם במחזור הקודם, ללא ניצחון, לא הצליחה כבר 493 דקות לכבוש שער זכות, ומבלעדי שער כזה, אי אפשר לנצח משחק.

ואכן, הערב כפר סבא המשיכה ברצף השלילי כששוב יצאה ממשחק עם הפסד וללא שער זכות. ככה לא תוכל לשרוד בליגת העל.

אפשר לזקוף את הניצחון לזכות האפקט של חילופי המאמנים ששוב עבד. אפשר לדבר על האנרגיות החדשות שהזריק לוזון לשחקני חיפה. אבל הניצחון הערב (מוצאי שבת), מגיע בעיקר בשל חולשת היריבה שממול.

חיפה מנצחת ועולה זמנית למקום השישי שמוביל לפלייאוף העליון. דקל קינן ששב להרכב הפותח של חיפה, עם צמד שלישי בקריירה הארוכה שלו.

כפר סבא עם 14 משחקי ליגה ללא ניצחון, וכבר 583 דקות ללא שער, עוד יכולה למצוא את עצמה בסיום המחזור מתחת לקו האדום. כדי לצאת משם היא תצטרך נס של ממש.