אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

ד"ר גליה ברקאי מבית החולים לילדים בשיבא בתל השומר, הייתה זו שחשדה בזוג ההורים מקריית ספר שהתעללו בבנם בן ה-4.

"הידיעה שהילד הזה עבר סבל גופני ונפשי לאורך זמן קורעת לי את הלב", סיפרה ד"ר ברקאי לעיתון ידיעות אחרונות, "והידיעה שלהורים האלה יש עוד ילדים בבית היא לא פשוטה. אין בסיפור הזה טובים ורעים".

החשד של ד"ר ברקאי התעורר כשהילד הגיע כמה פעמים לאשפוז בתוך חודשים ספורים, ובכל פעם לא הצליחו הרופאים לגלות מה לא בסדר עם הילד והוא שוחרר לביתו.

"בכל הפעמים הקודמות התופעות שמהן סבל הילד לא הסתדרו לנו גם אחרי שעשינו לו בירור נרחב מאוד", משחזרת ד"ר ברקאי. "פשוט לא הצלחנו להבין מה הסיבה לאשפוזים החוזרים. תמיד באיזשהו שלב המצב שלו השתפר והוא הלך הביתה - ואחרי תקופה היה מגיע שוב".

אמש (מוצאי שבת) האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרה של האם עד ליום שלישי ומעצרו של האב הוארך עד ליום רביעי. ההתעללות לכאורה נחשפה לאחר שהילד אושפז בבית החולים תל השומר. הרופאים שטיפלו בו חשדו כי הוא סובל מהתעללות ועירבו באופן מיידי את המשטרה.

מנהל בית החולים לילדים בשיבא, פרופסור אשר ברזילי, הסביר הבוקר לגלי צה''ל מה עורר את חשד הצוות הרפואי: "הילד הגיע עם תסמונות לא הגיוניות, היו לו ערכי מעבדה שאנחנו לא מכירים, קיצוניים ביותר, היה ברור שמישהו נותן לו משהו".

הפעוט אושפז במצב קשה במשך כמה שבועות וכעת מצבו השתפר ומוגדר קל. הפעוט עבר לטיפול גורמי הרווחה. עורכת הדין חגית רחמני, שמייצגת את האם מטעם הסנגוריה הציבורית, סיפרה: "מדובר במשפחה שמטפלת במסירות בילדיה, האם מכחישה כל כוונה לפגוע בבנה".