נתניהו: למצות את הדין עם המתעללים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) לתיעוד שנחשף בערוץ 2 ובו נראים עובדי בית אבות בחיפה מתעללים בקשישים חסרי ישע. בעקבות החשיפה עצרה המשטרה חמישה מעובדי בית האבות.

"אנחנו קראנו בפרשת השבוע את פרשת יתרו. 'כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך', גם למען יאריכון ימיהם. במורשת שלנו, המורשת היהודית, אנחנו מכירים את האמירות הקובעות הנוספות: 'אל תשליכני לעת זקנה', 'והדרת פני זקן'. ולכן אני הזדעזעתי לראות את הדברים הללו על התעללות בקשישים", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף בפתח ישיבת הממשלה, ''הדבר הזה נוגד את הערכים היהודיים שלנו ואת הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל, ולכן אני מצפה ממשרד הבריאות ומגורמי האכיפה למצות את הדין עם המתעללים ולהבטיח שהמקרים האלה לא יישנו יותר".

בתוך כך, שר הבריאות יעקב ליצמן החליט הבוקר להחמיר את הפיקוח על המוסדות הסיעודיים בישראל, באמצעות התקנת מצלמות במוסדות סיעודיים שבפיקוח משרד הבריאות, תוספת מפקחים וביצוע ביקורות פתע.

ממשרד הבריאות נמסר כי מנהלי בית האבות הוזמנו לשימוע שיתקיים בצהריים אצל רופא המחוז. בתום השימוע יוחלט על ידי הנהלת המשרד והמנכ"ל על הצעדים שיינקטו מולם לצורך הבטחת שלומם של הקשישים במוסד.

שר הבריאות אמר "אני המום ומזועזע מהתמונות ששודרו בתחקיר. מדובר באיבוד כל צלם אנוש ופגיעה נוראית בחסרי ישע. עלינו לפעול למנוע מקרים כאלה לאלתר. הנחיתי ליישם באופן מיידי צעדים להגברת הפיקוח על כלל המוסדות ובמקביל החלטתי לבחון התקנת מצלמות במוסדות הסיעוד בפיקוחנו, במטרה לעקוב באופן קבוע אחר הטיפול הניתן לשוהים בבתי האבות, ביניהם סיעודיים, גריאטריים, תשושים ועוד. המחויבות שלנו כמדינה למען הדור הקודם מחייבת נקיטת צעדים ממשיים וברורים".

ליצמן הבהיר, ''לא אהסס לסגירת המוסד המדובר בחיפה, בהתאם לקביעת הגורמים המקצועיים בראשות מנכ"ל משרד הבריאות".