אבי רואה יו"ר מועצת יש"ע
אבי רואה יו"ר מועצת יש"עצילום: חזקי ברוך

במועצת יש"ע מוחים על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים צוות משותף לירושלים ולוושינגטון, שידון בנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון ובין היתר באישורי בנייה שינתנו מעבר לקו הירוק.

''צוות אשר ידון יחד עם גורמים חיצוניים בבנייה ביהודה ושומרון אינו מקובל עלינו", אמרו במועצת יש"ע. ''לאחר שמונה שנים של הקפאת תכנון ובנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, יש לחזור לבנייה רציפה ומואצת בהתיישבות ללא התערבות של שום גורם חיצוני''.

במועצת יש"ע מדגישים כי ''זכותו של עם ישראל לבנות בארץ ישראל. צריך לבנות ביהודה ושומרון כי צריך לבנות בכל מרחבי ארצנו. אנו שמחים על הקשרים הטובים שראש הממשלה מקיים בארה"ב, אך אנחנו אחראים לעתידנו ולגורלנו.

''בקדנציה הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 1996, הוכרזו כ-3,500 התחלות בנייה בממוצע בשנה, בקדנציות האחרונות עומד הממוצע על כ-1,600. פחות מחצי. דרישתנו היא לסיים את מדיניותו של אובמה ולהשלים את פערי הבנייה שנוצרו בשנים האחרונות", הוסיפו.

לא צריך לתאם צריך פשוט לבנות

כאמור, בישיבת הממשלה הבוקר הודיע ראש הממשלה נתניהו כי בפגישות שקיים בבית הלבן סוכם על הקמת צוותים משותפים לירושלים ולוושינגטון, שידונו בין היתר בנושא הבנייה ביו"ש. ''הסכמנו להקים צוותים כדי לשדרג את כל התחומים המרכזיים ביחסים בין ישראל לארה"ב - בתחום של הביטחון, בתחום של המודיעין, בתחום של הסייבר, בתחום של הטכנולוגיה, בתחום של הכלכלה ובתחומים רבים אחרים, וכן הסכמנו להקים גם צוות במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר ולא הגענו אליו להסכמה - אני מתכוון כמובן לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון".