בית המכירות הפומביות "אלכסנדר" בארה"ב הציב אתמול (ראשון) למכירה פומבית את הטלפון האישי של הצורר הנאצי אדולף היטלר, כאשר המחיר ההתחלתי עבורו עמד על 100 אלף דולרים.

הרוכש האלמוני, ששמו לא פורסם, לא הגיע להשתתף באופן אישי במכירה אלא הציע באמצעות הטלפון מחיר של 243 אלף דולרים (900 אלף ש"ח) תמורת מכשיר הטלפון העתיק של היטלר וזכה במכירה הפומבית.

היטלר נהג להשתמש בטלפון מתוצרת סימנס, שהיה במקור בצבע שחור ולאחר מכן נצבע בצבעי ארגמן ושמו של היטלר יחד עם צלב קרס סמל הרייך השלישי נחרטו עליו, על מנת לשלוח פקודות למפקדי הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה.

הטלפון נמצא בשנת 1945 בבונקר בו הסתתר היטלר לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. קצינים רוסיים שתפסו את הטלפון העניקו אותו במתנה לגנרל הבריטי ראלף ריינר, שהוריש אותו לאחר מותו לבנו שהסכים להעמיד אותו כעת למכירה פומבית.

בתיאור שכתבו אנשי בית המכירות הפומביות "אלכסנדר" לקראת המכירה הפומבית של הטלפון, נאמר כי "מדובר בכלי הנשק הקטלני ביותר בכל הזמנים, אשר שלח מיליונים אל מותם. הטלפון הזה שימש את היטלר לשלוח את מרבית הפקודות שלו במהלך השנתיים האחרונות של מלחמת העולם השנייה. יהיה בלתי אפשרי למצוא שריד בעל השפעה גדולה יותר מאשר הכלי העיקרי ששימש את האדם הרע ביותר בהיסטוריה. זה לא היה טלפון משרדי רגיל. זה היה הטלפון ששימש את היטלר להשמדה".

מלבד הטלפון ההיסטורי, הועמדו למכירה גם פריטים רבים נוספים מהתקופה הנאצית. בין היתר רכשו חלק מהמשתתפים במכירה הפומבית גם פסל פורצלן של כלב אלזסי תמורת 24,300 דולר.