סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר 'חזון לאומי' - המרכז למנהיגות ציונית, אריאל קלנר, שיגר אתמול (ראשון) מכתב ליושב ראש ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), שבו בקשה להורות לח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) להתנצל בפני הארגון.

דרישת הארגון מועלית לנוכח דברים שאמרה שפיר על הארגון במסגרת דיוני ועדת השקיפות של הכנסת שבראשה היא עומדת, הכוללים לטענת אנשי הארגון טענות שקריות.

בין טענותיה, צוטטה ח"כ שפיר בדיון שנערך בשבוע שעבר, כמי שאומרת "חזון לאומי הוא ארגון רודף אקדמאים", "הוא זרוע של הקרן להנחלת העצמאות" ועוד.

במכתב מציין קלנר כי ח"כ שפיר מפרסמת דיבה נגד הארגון גם בדף הפייסבוק שלה ובמקומות נוספים, באופן שפוגע בפעילות הארגון.

"ברור שלו היה מדובר בעיתונאי, או בכל גורם אחר היינו עוצרים זאת בצו משפטי, אלא שח"כ שפיר נהנית מחסינות משפטית. מדובר בשימוש לא ראוי בחסינותה" ציין יו"ר 'חזון לאומי'.

עוד נכתב בפנייה, "ח"כ שפיר מפליגה בדברים שכביכול לקוחים מאתר אינטרנט הרשמי שלנו, אלא שאנחנו לא יכולים למוצאם.. מעבר לפגישה הממשית בנו, כמתנדבים שעמלים קשה כדי לקבץ סטודנטים מוכשרים ולהפעיל ארגון בהתנדבות. מצער לגלות שחברת כנסת שנטלה על עצמה את המשימה החשובה של הגברת השקיפות, מתגלה כמי שעושה את מלאכתה בחובבנות וברשלנות, רק כדי לפגוע באלו שכנראה לא מתיישרים עם השקפת עולמה".

בסיפא של המכתב ציין קלנר כי אין להם דרך משפטית אחרת לבלום את מסע ההכפשות הפוגעני של ח"כ שפיר, "מלבד תקוותינו לסיוע בכך שועדת האתיקה תורה לח"כ שפיר לבדוק את דבריה, לתקנם ולהתנצל בפנינו ובכך להפסיק לעשות שימוש ציני ופוגעני בזכות שניתנה לה לטובת האזרחים ולא נגדם".